Quote from Funbeat user on 3 November 2012, 16:10Ni som har sprungit innan.Kan jag springa i mina vanliga löparskor eller ska jag överväga att inhandla ett par dubbade och/eller trailskor för detta äventyr?
Ni som har sprungit innan.Kan jag springa i mina vanliga löparskor eller ska jag överväga att inhandla ett par dubbade och/eller trailskor för detta äventyr?
Quote from Funbeat user on 3 November 2012, 18:39Det finns de som springer i vanliga, har du bra teknik och balans funkar det nog, men det beror förstås på vädret också. Man har definitivt nytta av dubbar eller terrängskor. Om det är isigt eller inte är svårt att veta.
Det finns de som springer i vanliga, har du bra teknik och balans funkar det nog, men det beror förstås på vädret också. Man har definitivt nytta av dubbar eller terrängskor. Om det är isigt eller inte är svårt att veta.
Quote from Funbeat user on 3 November 2012, 19:00Skulle säga att man även får betänka längden. Mina dubbade skor gör att fötterna tenderar att bli något ledsnare när man springer över 2 mil. Kommer nog satsa på mina bekvämaste skor istället för snabbaste som det känns nu.
Skulle säga att man även får betänka längden. Mina dubbade skor gör att fötterna tenderar att bli något ledsnare när man springer över 2 mil. Kommer nog satsa på mina bekvämaste skor istället för snabbaste som det känns nu.
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 09:24Min åh hur har jag kunnat missa detta 🙁
Min åh hur har jag kunnat missa detta 🙁
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 10:02Jag har kört dubbat båda åren och varit glad för det. Första året var det mycket blankis och andra året väldigt blött. Då tycker jag dubbar är att föredra.
Kanske att jag skulle överväga annat om det är torrt och kallt så att underlaget blir väldigt hårt
Jag har kört dubbat båda åren och varit glad för det. Första året var det mycket blankis och andra året väldigt blött. Då tycker jag dubbar är att föredra.
Kanske att jag skulle överväga annat om det är torrt och kallt så att underlaget blir väldigt hårt
Quote from Funbeat user on 10 November 2012, 22:32En annan variant är att köra vanliga löpskor plus broddar. Det har jag gjort båda åren. Tagit på broddarna när man drar in i skogen vid kyrkbyn efter ca milen.
Beror givetvis mycket på vädret. Vid isigt är det ju ett helsike, tycker iaf jag, att inte ha
En annan variant är att köra vanliga löpskor plus broddar. Det har jag gjort båda åren. Tagit på broddarna när man drar in i skogen vid kyrkbyn efter ca milen.
Beror givetvis mycket på vädret. Vid isigt är det ju ett helsike, tycker iaf jag, att inte ha
Quote from Funbeat user on 12 November 2012, 19:24GPX-filer och så där... är det svårt att hitta så man bör springa med GPS eller kommer det synas i terrängen vart stigen går om man ser till att ha minst 20 löpare framför sig?
GPX-filer och så där... är det svårt att hitta så man bör springa med GPS eller kommer det synas i terrängen vart stigen går om man ser till att ha minst 20 löpare framför sig?
Quote from Funbeat user on 12 November 2012, 19:42Det bästa är egentligen att försöka ha en egen kontroll på kartan. Springer man i grupp så är det lätt att dras med..och då kan det bära iväg i fel riktning..
Det bästa är egentligen att försöka ha en egen kontroll på kartan. Springer man i grupp så är det lätt att dras med..och då kan det bära iväg i fel riktning..
Quote from Funbeat user on 12 November 2012, 22:27Det har varit snitslat, och extra markerat vid svårare ställen. Det svåraste är att ha med hjärnan och inse att man är fel om man inte sett någon snitsel senaste ... hur länge var det sen nu ... skall jag vända ...
Det har varit snitslat, och extra markerat vid svårare ställen. Det svåraste är att ha med hjärnan och inse att man är fel om man inte sett någon snitsel senaste ... hur länge var det sen nu ... skall jag vända ...
Quote from Funbeat user on 15 November 2012, 09:01Någon som avser att springa i
www.hokaoneone.com
Någon som avser att springa i
http://www.hokaoneone.com