Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag skaffade Icebug först - största storlek av Pytho2 passade precis och de verkar vara fina att springa i, men då är det fullt. Kanske tar denna turen en annan dag istället...

Är det mycket hala berghällar och blöta trädstammar eller liknande? Funderar på om jag ska springa med bara gummidobb (inov8 xtalon 190) eller med ståldubb (inov8 oroc 280). Är det isigt blir det givetvis oroc men annars är jag mer sugen på xtalon om det

Jag var ute i helgen och sprang nedan bit av loppet och förutom mycket hala berghällar (på denna bit) är det just nu gott om hala spänger och jag hade definitivt velat ha några dubbar iskruvade men inte fulldubbat.

http://www.funbeat.se/training/show.asp

Jag sprang med min Inov-8 Mudclaw 270 (gummidubbar) förra året och tyckte det funkade utmärkt. Det var lite halkigt på hällarna första kilometern i skogen pga av frost. Resten av sträckan hade jag utmärkt fäste.

dom här broddarna kanske kan vara nåt?
http://www.xxl.se/skor/skotillbehor/broddar-och-piggar/nordic-grip-mini-1077474

frågan är hur bra och hållbara dom är bara

Oj! Fullt sen länge! Där ser man. Måste se till att hänga på låset tydligen.

Som ny löpare saknar jag fortfarande en del information. Ni som varit med förut kanske kan fylla i lite luckor om hur det varit de andra åren.

Kommer vi behöva hämta ut nummerlappar någonstans innan starten 08.00?

Sker det någon kontroll av säkerhetsutr

Jag sprang förra året och så vitt jag kommer ihåg så gällde då:

"Kommer vi behöva hämta ut nummerlappar någonstans innan starten 08.00?"
Förra året kunde man hämta ut nummerlapparna hos W-R-T men eftersom dom inte finns med som sponsorer i år misstänker

Lite annat gäller i år jämfört med förra året.

"Kommer vi behöva hämta ut nummerlappar någonstans innan starten 08.00?"
Nummerlappar delas ut vid start.

"Sker det någon kontroll av säkerhetsutrustningen som skall med innan start så att man behöver vara

Vill bara förtydliga att säkerhetsutrustning är obligatorisk. Fusk med denna kan leda till diskvalificering.