Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om trailen nu: Nybloggad: Rumble In The Jungle
http://tridurance.wordpress.com

Nu verkar det väl som vädret har blivit ganska stabilt. Snöat en del och det skall bli kallare och kallare under veckan. Nu återstår bara att se exakt hur kallt det kommer bli tävlingsdagen. Blir nog att packa ner någon extra tröja i väskan och ta det bes

Testade avslutningen i dag över "berget" och upp på "fjället", riktigt tuff avslutning och inte klarade jag av att springa på i nedförsbackarna heller, förrädiskt halt med is som gömmer sig under snön. Skall bli spännande att se hur man klarar detta efter

Stjärtlapp?

sprucken svanskota?

Näe. Metalldubbat och målet att anpassa steg och fart efter terrängens beskaffenhet, dvs en viss försiktighet utfrö, känns som det rimligaste alternativet

Skall man tolka det som att stjärtlapp är tillåtet hjälpmedel i utförsbackarna? 😉

Kan behövas, framför allt sista km när benen börjar svikta, frågan är hur man skall komma upp på fötter igen när man väl har satt sig ner (H)

Ser ut som det kan bli sol på söndag. Trevligt!

Har plitat ihop ett blogginlägg med mina egna reflexioner om hur jag tänker kring hur loppet skall/kan springas, efter att ha deltagit i båda de två första upplagorna. Inkluderar en hyfsad banbeskrivning

Så länge du bär med dig den hela tiden, dvs. startar och går i mål med din stjärtlapp så är det ok. Precis som kanoten vi diskuterade när det var lersörja.

Sandsjöbacka 101 - mycket bra blogg som alla som springer borde läsa och ta till sig av. Bra Daniel!