Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSatsa på seriöst idrottande?
You need to log in to create posts and topics.

Hej och hå! Jag söker lite rådgivning.

Här sitter man nu färdigutbildad (?) och med fast jobb. Men känner ändå att jag hamnat helt fel. Jag jobbar idag som grafisk formgivare, vilket jag trott var mitt kall de senaste åren, men nu när jag gjort det som t

Jag tror löpning är det som är lättast att börja med i vuxen ålder och ändå nå framgång. Det finns ju några sådana exempel vilket så vitt jag vet saknas i simning och tennis, de sporterna känns spontant lika svåra eller svårare än fotboll att slå sig fram

Tack för en jättefin berättelse om dig själv Jonathan.
Jag måste nog göra dig en aning ledsen med att säga att tåget nog har gått å du var nog inte ens uppe på perongen.!?
Varför göra HELA ditt liv till den här tränings å tävlingsgrejen....kan det inte r

Tack för svaren!
Du har helt klart en poäng Kjell i att det inte måste vara 100%.
Men det känns väldigt svårt att få ork över till seriös träning samtidigt som jag har ett heltidsjobb iallafall. Skulle helst träna på förmiddagarna också, vilket är rätt sv

Skola om Dig! 🙂

Plugga till idrottslärare och fyll Din vardag med träning. Både för att se Dina adepter utvecklas och för att kunna träna för att vara en bra pedag. Hela Din vardag hade genomsyrats av träning.

Dåligt tips, kanske, men att sitta på ett

Bästa tipset ju Sylvia!
Jag skulle jättegärna bli lärare. Fast vill ju tävla i nåt själv också innan eller samtidigt.

Då har Du alla teoretiska förutsättningar iaf. 🙂

Tänk Dig själv alla idrottskunniga människor Du kommer att frottera Dig med på GIH eller var Du nu kommer att plugga. Det är bara att ta till Dig alla erfarenheter och kunskap!

Sen har ju lärare en herr

Att det aldrig är försent att börja finns det massor med exempel på och eftersom du skriver att du intresserar dig för bl a löpning och simning så kastar jag in en brasklapp i din strävan!

En gren som just nu har endast 5 svenska utövare är kanske också

Grafisk formgivare är väl en utmärkt inkomstkälla!

Sedan hinner du nog med att träna på elitnivå ändå.

Skulle du efter hand finna att du klarar dig på mindre pengar och att du behöver träna
fler timmar än vad du hinner med ett heltidsjobb, så kan du nog

Jonatan, det är i ditt läge som man satsar på triathlon. Sporten för den som inte är riktigt bra på nånting förutom att träna mycket och ofta och gärna.
Triathlon fungerar också för flera typer av genuppsättning, eftersom du kan välja att tävla i allt fr