Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 10:09Hur länge har du jobbat, Jonahan ? Jag minns själv att jag tyckte steget från student till heltidsarbetande var väldigt stort, har du bara jobbat några månader upp till ett halvår, ge det lite mera tid ?. Jag tycker arbete är så mycket mer än bara det man
Hur länge har du jobbat, Jonahan ? Jag minns själv att jag tyckte steget från student till heltidsarbetande var väldigt stort, har du bara jobbat några månader upp till ett halvår, ge det lite mera tid ?. Jag tycker arbete är så mycket mer än bara det man
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 10:49Triathlon är helt klart intressant. Bra kompromiss för att slippa inrikta sig helt på en gren, då jag gillar mycket att både löpa, simma och cykla =) ska kolla upp det lite mer.
Eric - Jag har jobbat heltid i lite mer än ett år, och i ungefär 3 år innan
Triathlon är helt klart intressant. Bra kompromiss för att slippa inrikta sig helt på en gren, då jag gillar mycket att både löpa, simma och cykla =) ska kolla upp det lite mer.
Eric - Jag har jobbat heltid i lite mer än ett år, och i ungefär 3 år innan
Quote from Camilla Höög on 9 January 2010, 12:10När du funderar på triathlon så tycker jag du även ska kolla på multisport. Till löp- och cykelträningen (i terräng) behöver du då även lägga till paddelträning i kajak eller kanadensare.
När du funderar på triathlon så tycker jag du även ska kolla på multisport. Till löp- och cykelträningen (i terräng) behöver du då även lägga till paddelträning i kajak eller kanadensare.
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 12:32Jonathan, du skrev "nu när jag gjort det som tidigare var ett stort intresse till ett måste i vardagen så är det inge kul längre." Risken är stor att det blir likadant med idrotten om du gör den till din vardag. Så det var bara en liten varning.
Annars f
Jonathan, du skrev "nu när jag gjort det som tidigare var ett stort intresse till ett måste i vardagen så är det inge kul längre." Risken är stor att det blir likadant med idrotten om du gör den till din vardag. Så det var bara en liten varning.
Annars f
Quote from Fredrik Närenfors on 9 January 2010, 12:35Byt arbetsgivare.
Finns många arbetsplatser där det satsas på friskvård och där många är aktivt engagerade i olika idrotter. Vi var ett stort gäng som cyklade VR tillsammans förra året tex.När du ändå byter arbetsgivare så se till att förhandla fram ri
Byt arbetsgivare.
Finns många arbetsplatser där det satsas på friskvård och där många är aktivt engagerade i olika idrotter. Vi var ett stort gäng som cyklade VR tillsammans förra året tex.
När du ändå byter arbetsgivare så se till att förhandla fram ri
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 12:43Ta det lugnt.
Du har tiden på dig för mängder av olika jobb och olika idrotter.Jag lämnade skolan vid 26 års ålder.
Har skiftat arbete ganska så radikalt 9 gånger eller är det 11 eller.Har sysslat med ett antal idrotter.
Varit bra i vissa,
mindre bra
Ta det lugnt.
Du har tiden på dig för mängder av olika jobb och olika idrotter.
Jag lämnade skolan vid 26 års ålder.
Har skiftat arbete ganska så radikalt 9 gånger eller är det 11 eller.
Har sysslat med ett antal idrotter.
Varit bra i vissa,
mindre bra
Quote from Camilla Höög on 9 January 2010, 13:32De flesta som sysslar med idrott på elitnivå måste ha jobb vid sidan om för att överleva eftersom prispengar och sponsorkontrakt oftast inte ger så otroligt mycket pengar inom de mindre idrotterna. Så länge du inte kan skriva böcker, hålla föreläsningar,
De flesta som sysslar med idrott på elitnivå måste ha jobb vid sidan om för att överleva eftersom prispengar och sponsorkontrakt oftast inte ger så otroligt mycket pengar inom de mindre idrotterna. Så länge du inte kan skriva böcker, hålla föreläsningar,
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 14:39Mitt förslag liknar väl Anders; jobba ihop pengar under 1 år eller så, och profilera dig samtidigt inom nån idrott som du känner att du har potensial i. Ta sen tjänstledigt ett år (och lev på dina besparingar och ev. prispengar) och satsa helhjärtat på tr
Mitt förslag liknar väl Anders; jobba ihop pengar under 1 år eller så, och profilera dig samtidigt inom nån idrott som du känner att du har potensial i. Ta sen tjänstledigt ett år (och lev på dina besparingar och ev. prispengar) och satsa helhjärtat på tr
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 15:02Det brukar ta mer än ett par år att bli bra inom valfri idrott om inte de genetiska förutsättningarna är i världsklass.
Varpa borde vara nåt som har potential att bli nästa kubbspel.
Det brukar ta mer än ett par år att bli bra inom valfri idrott om inte de genetiska förutsättningarna är i världsklass.
Varpa borde vara nåt som har potential att bli nästa kubbspel.
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 16:27Då skulle jag fundera på att i första hand ta upp hur du känner med din arbetsgivare och se vad det kan ge. Funkar inte det fundera på att byt arbetsgivare.
Då skulle jag fundera på att i första hand ta upp hur du känner med din arbetsgivare och se vad det kan ge. Funkar inte det fundera på att byt arbetsgivare.