Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 16:36Tack för alla tips!
Ni har nog helt rätt i att själva arbetvillkoren ställer till det rätt mycket. Att ha mer flexibla arbetstider skulle ge en helt annan situation. Och jag förstår absolut att det är nästan omöjligt att leva på träningen, så nån bisyssl
Tack för alla tips!
Ni har nog helt rätt i att själva arbetvillkoren ställer till det rätt mycket. Att ha mer flexibla arbetstider skulle ge en helt annan situation. Och jag förstår absolut att det är nästan omöjligt att leva på träningen, så nån bisyssl
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 17:39Vid 25 är du nog för gammal för att bli riktigt bra i teknikidrotter, om du inte tränat dem mycket som yngre. Men du kan fortfarande bli elit inom uthållighetsidrotter och ren styrka. Triathlon, som nämnts, multisport, långa distanser inom löpning, cyklin
Vid 25 är du nog för gammal för att bli riktigt bra i teknikidrotter, om du inte tränat dem mycket som yngre. Men du kan fortfarande bli elit inom uthållighetsidrotter och ren styrka. Triathlon, som nämnts, multisport, långa distanser inom löpning, cyklin
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 17:52Vill du tjäna pengar på ditt idrotten så är det nog ändå fotboll eller ishockey som är enklast.
Varför skulle det vara försent att satsa på fotboll, men inte på triathlon??
Vill du tjäna pengar på ditt idrotten så är det nog ändå fotboll eller ishockey som är enklast.
Varför skulle det vara försent att satsa på fotboll, men inte på triathlon??
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 18:37Fotboll är troligtvis kört, det var för länge sen jag tränade. I tennis har jag nog bättre chanser, ska börja träna det igen nästa vecka så får vi se hur det går 🙂
Fotboll är troligtvis kört, det var för länge sen jag tränade. I tennis har jag nog bättre chanser, ska börja träna det igen nästa vecka så får vi se hur det går 🙂
Quote from Fredrik Närenfors on 9 January 2010, 19:05Har lite känsla av att du saknar rätt driv för att bli proffs. Annars hade du säkert redan varit det.
Liksom inget man bara säger. "Jag ska börja träna lite Tennis få se hur det går". Inte ens om du var svensk elit för 5 år sedan.
Det handlar om engagem
Har lite känsla av att du saknar rätt driv för att bli proffs. Annars hade du säkert redan varit det.
Liksom inget man bara säger. "Jag ska börja träna lite Tennis få se hur det går". Inte ens om du var svensk elit för 5 år sedan.
Det handlar om engagem
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 23:59Per: ja när det gäller såna sporter så är jag lite osäker, för det känns som att det är för sent ändå, nu gör jag det bara för att det är en kul sysselsättning. Men löpning, cykling och simning tränar jag konstant och har alltid gjort det, så det är där j
Per: ja när det gäller såna sporter så är jag lite osäker, för det känns som att det är för sent ändå, nu gör jag det bara för att det är en kul sysselsättning. Men löpning, cykling och simning tränar jag konstant och har alltid gjort det, så det är där j
Quote from Funbeat user on 10 January 2010, 20:07Hej Jonatan ! Det är inte svårt att få material från sponsorer men det är desto värre att få pengar. Om du nu blir duktig nog.. Glöm nu inte bort att det som var en rolig hobby nu blir blodigt allvar när sponsorerna börjar ställa krav. Nästan alla sponsor
Hej Jonatan ! Det är inte svårt att få material från sponsorer men det är desto värre att få pengar. Om du nu blir duktig nog.. Glöm nu inte bort att det som var en rolig hobby nu blir blodigt allvar när sponsorerna börjar ställa krav. Nästan alla sponsor
Quote from Funbeat user on 11 January 2010, 11:12Tack Håkan!
Det var bra grejer att tänka på när det gäller sponsorer. Sånt har jag inte nån vidare koll på.Som nämnts så är jag också lite rädd att även idrottandet förlorar lite av sin charm om man gör det till en heltidssyssla. Får hoppas på att jag h
Tack Håkan!
Det var bra grejer att tänka på när det gäller sponsorer. Sånt har jag inte nån vidare koll på.
Som nämnts så är jag också lite rädd att även idrottandet förlorar lite av sin charm om man gör det till en heltidssyssla. Får hoppas på att jag h
Quote from Funbeat user on 11 January 2010, 15:02Jag sitter med samma problem minus de tre åren av utbildning. Intresset för sport finns, viljan att jobba finns - men jag har väldigt svårt att acceptera e mer permanent tillvaro med ett jobb där man blir sittande vid ett skrivbord. ..oavsett vad man gör
Jag sitter med samma problem minus de tre åren av utbildning. Intresset för sport finns, viljan att jobba finns - men jag har väldigt svårt att acceptera e mer permanent tillvaro med ett jobb där man blir sittande vid ett skrivbord. ..oavsett vad man gör
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 15:09Känner inte EN formgivare som INTE har ett eget bolag (vid sidan om, åtm), där de frilansar. Inget du har funderat på? Att gå från anställd till frilans? Jag körde 2 år på frilansbasis, och de var också de 2 år jag tränat mest i hela mitt liv, just tack v
Känner inte EN formgivare som INTE har ett eget bolag (vid sidan om, åtm), där de frilansar. Inget du har funderat på? Att gå från anställd till frilans? Jag körde 2 år på frilansbasis, och de var också de 2 år jag tränat mest i hela mitt liv, just tack v