Quote from Guest on 13 December 2010, 21:18Är sugen på att par Kinvara, älskar mina triumph men vill ha en lättare sko att köra intervaller eller snabb distans med. Nu undrar jag vad ni som provat skon tycker för o nackdelar???
Är sugen på att par Kinvara, älskar mina triumph men vill ha en lättare sko att köra intervaller eller snabb distans med. Nu undrar jag vad ni som provat skon tycker för o nackdelar???
Quote from Funbeat user on 13 December 2010, 21:28Till skillnad från andra tävlingsskor kan jag springa i Kinvaran och ändå gå dagen efter. Sitter bra, är skön, lätt och ändå stabilare än många andra tävlingsskor vilket borgar för att intervaller är möjliga med dem. Jag trivs kanonbra i mina!
Till skillnad från andra tävlingsskor kan jag springa i Kinvaran och ändå gå dagen efter. Sitter bra, är skön, lätt och ändå stabilare än många andra tävlingsskor vilket borgar för att intervaller är möjliga med dem. Jag trivs kanonbra i mina!
Quote from Elias Engqvist on 13 December 2010, 23:25Jag har bara en sak emot dom - dom skaver lite mot mina fotknölar på sidan - dvs dom går lite för högt upp! Annars är dom underbara och skavet är inte tillräckligt för att störa så mycket (har iofs inte sprungit så lågt i dom än)
Jag har bara en sak emot dom - dom skaver lite mot mina fotknölar på sidan - dvs dom går lite för högt upp! Annars är dom underbara och skavet är inte tillräckligt för att störa så mycket (har iofs inte sprungit så lågt i dom än)
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 08:38Bästa skor jag haft. Iofs mina första neutrala skor. Är även intresserad av Saucony Fastwitch.
Bästa skor jag haft. Iofs mina första neutrala skor. Är även intresserad av Saucony Fastwitch.
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 09:09Otroligt bra design men för stumt/hårt skumgummi i bakdelen av skon för min smak. Hade dessutom kunnat vara ännu lägre profil baktill (alltså ännu lägre häl/tå-diff) eftersom den ganska tjocka sulan ändå inte har nån nämnvärd stötdämpning.
(Då jämför jag
Otroligt bra design men för stumt/hårt skumgummi i bakdelen av skon för min smak. Hade dessutom kunnat vara ännu lägre profil baktill (alltså ännu lägre häl/tå-diff) eftersom den ganska tjocka sulan ändå inte har nån nämnvärd stötdämpning.
(Då jämför jag
Quote from Jonny Persson on 14 December 2010, 09:56Jag gillar Kinvaran men tycker till skillnad från Anders att det är grymt bra dämpning i den!
Jag gillar Kinvaran men tycker till skillnad från Anders att det är grymt bra dämpning i den!
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 10:06Jag älskar den också och gillar också framför allt dämpningen som sitter precis där jag vill ha den - på främre delen.
Jag älskar den också och gillar också framför allt dämpningen som sitter precis där jag vill ha den - på främre delen.
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 10:07Tycker som Mackan att det är riktigt bra dämpning i den, även om jag vanligtvis landar på mittfoten så är det inte alltid fallet varpå det kan vara skönt med lite dämpning. Fungerar därför bra för mig från allt till snabbare löpning till långpass. Tycker
Tycker som Mackan att det är riktigt bra dämpning i den, även om jag vanligtvis landar på mittfoten så är det inte alltid fallet varpå det kan vara skönt med lite dämpning. Fungerar därför bra för mig från allt till snabbare löpning till långpass. Tycker
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 16:41Underbar sko (omdöme efter bara ett par rundor), nånstans mellan mina Asics DS Trainer och Saucony Type A.
Underbar sko (omdöme efter bara ett par rundor), nånstans mellan mina Asics DS Trainer och Saucony Type A.
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 17:10Jag köpte ett extrapar, så kär är jag. Var rädd att dom skulle ta slut och jag nöp sista paret i min storlek. Försäljaren skrattade och skakade på hivudet - tydligen en Kinvarahysteri. 🙂
Jag köpte ett extrapar, så kär är jag. Var rädd att dom skulle ta slut och jag nöp sista paret i min storlek. Försäljaren skrattade och skakade på hivudet - tydligen en Kinvarahysteri. 🙂