Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSaucony Kinvara
You need to log in to create posts and topics.

Fick ehm mina nya Kinvara igår, de svart/gula.
provade dem idag på löpbandet och måste säga att de är underbara. De sitter som en strumpa på foten. Lätta och smidiga. Som ni säger innan är detta inte en sko för hällöpare.
Längtar till att använda dem ute

Ett tips kan ju vara att testa dom "live" både passform/storlek + på ett löpband. Har själv ett par kinvara, och är nöjd med både passform och löpkänsla. Bra dämpning, och fungerar nog bra som en mängdträningssko med. Inte bara som intervall/tävlingssko.

>>>>Jag har bara en sak emot dom - dom skaver lite mot mina fotknölar på sidan - dvs dom går lite för högt upp!

Undrar om detta är typiskt för Saucony. På mina Triumph måste jag alltid lägga plösen noga tillrätta innan jag snörar för att slippa att skon

Blir väldigt sugen på att köpa ett par efter att ha läst alla hyllningar här. Hur är storlekarna jämfört med t ex DS Trainer?

Har nu testat den både på löpband och ute. Satt som en smäck direkt och grymt sköna att springa i. Passen var 11 km på löpbandet och 7 km ute, tycker de känns lika lätta som mina Saucony Grid Type A3 men med lite mer dämpning, tanken är att jag ska spring

Jag har haft mina i några månader nu, och älskar dem. De är lätta och sköna, och tillräcklig dämpning för att springa maraton i dem utan några som helst problem. Dessutom är de de enda skor jag testat (och jag har testat en hel del) som inte ger mig blåso

Ja Kinvara är ett par bra skor. Det håller jag med om. Bra dämpning o så med. Trots att dom är så lätta. Men jag upplever att dom är lite väl "luftiga" i tåboxen. Nån mer som upplevt samma sak, eller är det bara jag?? 🙂

Jag har både Saucony Pro Grid kinvara + ett par Adidas Adizero Adios + ett par Asics Trail Attack till terrräng. Men jag kanske missade frågan nu? : )

Kinvara 2: i stort sätt oförändrad.

Saucony Kinvara 2 – First Look

Underbara nyheter! (t+)

Det enda jag inte varit nöjd med är top-meshen som gick sönder tämligen omgående, och den verkar vara en av de få ändringar de gör. Mycket trevligt.