Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSaucony Kinvara
You need to log in to create posts and topics.

Det enda jag inte gillar fullt ut med mina Kinvara är att de är smalaste laget för mina fötter, men det är ju inte skornas fel.

Superb dämpning i mellanfot/framfot och samtidigt så lätt! (t+)

Jag kör mina långpass i kinvara. Skon är oflexibel men har fin dämpning i framfoten. Lite mer plats för tårna än i tidigare Nike lunarglides som jag haft. Väldigt lätta och fötterna känns förvånansvärt fräsha efter ett långpass. Lite hala nu på vinterhalv

Jag tycker precis som Christer att de går lite för högt och orsakar skav mot fotknölen på utsidan. Tyvärr kände jag inte alls av det på den korta stunden när jag provade dem på löpband men "på riktigt" kändes det nästan direkt. Jag hoppas att det kommer a

Jag använder inte översta raden av hål för snörning.

Det verkar vara en omtyckt sko av många. Testade den här om dagen på jobbet och visst är den skön men råkar man landa på hällen är den inte lika skön, nu blir ju inte löpsteget det samma på band som ute men ändock. Tänkte ha den som en lättare mängdsko då

Jag har också Kinvara och tycker de är kanonbra!

Har även sensate varianten av DS Trainer och en stor skilland mellan dessa skor är att Kinvara är neutral och DS har pronationsstöd.

Fast det lilla pronationsskydd är så litet att det knappt hälper dem som pronerar...

Fick hem ett par Kinvaras idag från Wiggle, har väntat sedan 8:e oktober på dem. Sköna att ha på sig inne i lägenheten iaf, ser fram emot att testa dem på morgondagens pass!

Efter 212 km i kinvara så kan jag säga att de är underbara. det enda jag har att klaga på är tyget/färgen (jag har de med röd sula och vitt/grått tyg). De ser otrolig solkiga ut hela tiden. Mina enda tidigare skor som jag sprungit mycket med ser helt nya

Johan -köp de svarta som wiggle precis fått in 🙂