Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSCF såpan fortsätter..
You need to log in to create posts and topics.

utveckla gärna ditt senaste inlägg David P för åtminstone jag fattar inte alls vad du vill ha sagt...

Det kanske skulle vara tillfälle att sätta in lite fler cyklister i styrelsen.

Man börjar nästan bli sugen att starta ett förbund 🙂

Hej Gary.

"är ni ok med licens för motionslopp?? "

Den frågan är inte helt lätt att svar på. Men visst kan det vara ok med en licens för att delta i ett motionslopp. Varför skulle det inte vara det?
Men sen finns som alltid frågor om. Vad ska det kosta

P: Licens För motionär??
Aldrig ... men sådana här frågor diskuteras med allvar hos SCF, och så länge man går omkring med attityden "Varför bryr er om gamla sega gubbe .." kommer saker och ting att ändras utan eran vetskap, och främst utan möjligheten att

Leif:
>Om de är till för alla, varför tävlingkör då motionärerna på motionsloppen?

Om motionsloppen är till för alla så är det underligt att "motionärer" tävlingskör på motionsloppen. De som kör för motionen har inte riktigt uppfattat att det är tävling

Jag är benägen att hålla med dig David. Om det är ett motionslopp så ska man väl inte ha tidtagning eller placeringslistor? Tävling är tävling och motion är motion. För mig är det två vitt skilda begrepp.

David,

De blir som att spela fotboll utan boll för att ingen ska skada sig om man tar bort tävlingsmomentet av den anledningen.
Några kommer alltid att vilja tävla, oavsett om de är vättern runt eller stockholm marathon, antingen mot klockan eller mot an

Jag håller faktiskt med David här, varför väljer duktiga cyklister att "tävla" i motionslopp när det finns så mycket andra fina riktiga tävlingar?

--> Stefan m3

Kanske för att man inte vill betala för en licens, raka benen, köpa rätt cykel, gå med i klubb, träna seriöst, ha rätt matrial, kunna rätt utryck, veta att de finns tävlingar o.s.v...
Finns hundra olika anledningar säkert..

Bara de att mån

Hej gary.

Jag förstår dina farhågor. Men det finns minst två sidor av medaljen.

Och som jag ser det så betalar jag en liten summa pengar (någon hundralapp) för att kunna tävla i sanktionerade tävlingar. Men jag har/får samtidigt en försäkring som gäller