Quote from Funbeat user on 8 October 2012, 13:20Jag har simmössa dels för att håret inte jag blaska runt i ansiktet (då har jag ändå kort hår) och för att hålla öronpropparna på plats och för att jag tycker simglasögonen sitter på bättre med simmössa på huvudet.
Jag har simmössa dels för att håret inte jag blaska runt i ansiktet (då har jag ändå kort hår) och för att hålla öronpropparna på plats och för att jag tycker simglasögonen sitter på bättre med simmössa på huvudet.
Quote from Funbeat user on 8 October 2012, 13:24Jag använder INTE badmössa (numera) men gjorde det på den tiden jag tränade varje dag. Då berodde det dels på att vi var sponsrade och förväntades använda mössor med sponsorns namn, och dels för att det både skyddade håret från klor och var praktiskt.
Nu
Jag använder INTE badmössa (numera) men gjorde det på den tiden jag tränade varje dag. Då berodde det dels på att vi var sponsrade och förväntades använda mössor med sponsorns namn, och dels för att det både skyddade håret från klor och var praktiskt.
Nu
Quote from Funbeat user on 8 October 2012, 21:29Minns att mormor hade en badmössa med utstående vita plastblommor. En sådan kanske hade varit tjusigare på dig? 😉
Minns att mormor hade en badmössa med utstående vita plastblommor. En sådan kanske hade varit tjusigare på dig? 😉
Quote from Funbeat user on 8 October 2012, 22:14Intressanta svar! Jag trodde faktiskt att att det hjälpte på något sätt men det verkar inte som om det har så stor betydelse om man kör med eller utan. Kommer nog att köra vidare utan då jag ser ut som ett o..on med mössan på!
Intressanta svar! Jag trodde faktiskt att att det hjälpte på något sätt men det verkar inte som om det har så stor betydelse om man kör med eller utan. Kommer nog att köra vidare utan då jag ser ut som ett o..on med mössan på!
Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 07:55Eller så kan du visa lite solidaritet med oss andra som känner oss tvungna att ha mössa av diverse praktiska skäl och också ser ut som idioter. 😉
Eller så kan du visa lite solidaritet med oss andra som känner oss tvungna att ha mössa av diverse praktiska skäl och också ser ut som idioter. 😉
Quote from j sollerman on 9 October 2012, 09:12Mössan ger lite racekänsla så jag har de ibland när de ska gå fort.
Mössan ger lite racekänsla så jag har de ibland när de ska gå fort.
Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 09:49Låter smart! Precis som att ha ett par lätta raceskor på löpningen!
Skall nog överväga att ha mössan när det skall gå fort!
Låter smart! Precis som att ha ett par lätta raceskor på löpningen!
Skall nog överväga att ha mössan när det skall gå fort!
Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 15:08Första gången jag använde simmössa tyckte jag det gav bätre uppdrift. Det blir lite luft i mössan som hjälper att hålla en flytande. Efter att ha använt mössa i ca två år känner man sig naken utan.
Men den viktigaste orsaken är självklart att markera för
Första gången jag använde simmössa tyckte jag det gav bätre uppdrift. Det blir lite luft i mössan som hjälper att hålla en flytande. Efter att ha använt mössa i ca två år känner man sig naken utan.
Men den viktigaste orsaken är självklart att markera för
Quote from Funbeat user on 9 October 2012, 18:47Fredrik, smart, då får man vara i fred kanske ett tag?. (H) Jag fick behålla min mössa från en prova-på-tri-tävling. Där gick det inte undan för mig precis, men den är neongrön och har ett nummer skrivet med tuschpenna. Respekt fram till man kliver ned fr
Fredrik, smart, då får man vara i fred kanske ett tag?. (H) Jag fick behålla min mössa från en prova-på-tri-tävling. Där gick det inte undan för mig precis, men den är neongrön och har ett nummer skrivet med tuschpenna. Respekt fram till man kliver ned fr
Quote from Funbeat user on 10 October 2012, 15:34Badmössan håller ju till viss del kloret borta.
Badmössan håller ju till viss del kloret borta.