Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSimmössa?
You need to log in to create posts and topics.

Och vem vill ha grönt hår 😉

Problemet med simmössa tycker jag är att jag blir av med hälften av håret när jag tar av mössan. Men Soc (Stadiums märke) har en fantastisk mössa som är i samma material som baddräkter. Helt fantastiskt skön, skulle vilja ha på den när jag är ute och spri

Hakar på med en följdfråga: är det meningen att man skall dra ned mössan över öronen för att förhindra att vatten kommer in?

Ytterligare följdfråga: Ska mössan sitta tight över öronen och liksom "dra upp" snibbarna?

Åsa, jag kan tipsa om mössorna i silikon. De håller hur länge som helst och är mycket snällare mot håret.

Testade simmössan idag och måste säga att jag tyckte det var skit eller så gjorde jag fel! Kändes som att ha en boj på huvudet! Fick inte alls till någon skön känsla men man kanske skall ta på sig den på något visst sätt så att den inte huvudet blir en fl

Det funkar bäst om håret är blött när man tar på badmössan. Du kanske ska prova en annan modell av mössa annars?

Ja eller så får jag ha lite sten i mössan så jag får ner huvudet lite!

Kristofer, Man vänjer sig.

Thomas, vill du slippa vatten i öronen är det öronproppar som gäller. Jag kör sen många år med apotekets gula, funkar utmärkt.
Hur du sätter badmössan på huvudet - t.ex. hur långt du drar ner den - är individuellt efter huvudform och hur den passar. Den s