Quote from Guest on 24 January 2010, 11:26Mina föräldrar bor ypperligt till på landet med bra träningsmöjligheter och väldigt bra skogsmarker och grusvägar för löpning. I sommar har jag tänkt att bo hos dem nån vecka eller två och bara träna. Det finns också en sjö bara några hundra meter från de
Mina föräldrar bor ypperligt till på landet med bra träningsmöjligheter och väldigt bra skogsmarker och grusvägar för löpning. I sommar har jag tänkt att bo hos dem nån vecka eller två och bara träna. Det finns också en sjö bara några hundra meter från de
Quote from Funbeat user on 24 January 2010, 11:36Hej Henrik,
Som du beskrev upplever jag det som en ganska lite sjö där du alltid kommer att ha nära in till land. Jag ser egentligen inget problem med att simma ensam. Skulle du krampa så flyter du bra med våtdräkten och jag har aldrig krampat så pass at
Hej Henrik,
Som du beskrev upplever jag det som en ganska lite sjö där du alltid kommer att ha nära in till land. Jag ser egentligen inget problem med att simma ensam. Skulle du krampa så flyter du bra med våtdräkten och jag har aldrig krampat så pass at
Quote from Funbeat user on 24 January 2010, 11:57Man behöver ju inte simma galet långt ut. Simmar då och då ensam i Kungsbackafjorden - sticker såklart inte rakt ut utan simmar hyfsat parallellt med stränderna - och tycker att det som framförallt oroar är båttrafiken. Frågan är hur mycket säkrare man är
Man behöver ju inte simma galet långt ut. Simmar då och då ensam i Kungsbackafjorden - sticker såklart inte rakt ut utan simmar hyfsat parallellt med stränderna - och tycker att det som framförallt oroar är båttrafiken. Frågan är hur mycket säkrare man är
Quote from Funbeat user on 24 January 2010, 12:37OK. Ja, motorbåtar etc. behöver jag inte oroa mig över då de är förbjudna i den sjön; det skulle vara om jag fick en åra i skallen :-). Jag upplever den sjön som relativt bra att ´härdas´ i. Trots storleken blåser det ofta upp en del..
OK. Ja, motorbåtar etc. behöver jag inte oroa mig över då de är förbjudna i den sjön; det skulle vara om jag fick en åra i skallen :-). Jag upplever den sjön som relativt bra att ´härdas´ i. Trots storleken blåser det ofta upp en del..
Quote from Funbeat user on 24 January 2010, 13:17Mina spontana råd är:
1) Berätta för någon person att du går och simmar och när du är åter
2) Hitta en plats där du kan simma "säkert", ex en sträcka på 100 m - kör fram och tillbaka hyfsat nära land.
3) Ha en färgglad badmössa på dig så att du syns
4)
Mina spontana råd är:
1) Berätta för någon person att du går och simmar och när du är åter
2) Hitta en plats där du kan simma "säkert", ex en sträcka på 100 m - kör fram och tillbaka hyfsat nära land.
3) Ha en färgglad badmössa på dig så att du syns
4)
Quote from Funbeat user on 24 January 2010, 19:05Jag är mycket osäkrare och rädd när jag är ute och cyklar på smala landsvägar med tungtrafik än när jag simmar på öppet vatten.
Annars är tipsen redan sagda här över, man håller sig strax utanför strandkanten så man kan nå land inom ett par simtag och där
Jag är mycket osäkrare och rädd när jag är ute och cyklar på smala landsvägar med tungtrafik än när jag simmar på öppet vatten.
Annars är tipsen redan sagda här över, man håller sig strax utanför strandkanten så man kan nå land inom ett par simtag och där
Quote from Funbeat user on 25 January 2010, 08:40Med färgglad mössa o våtdräkt känner jag mig även ensam ganska trygg i närheten av land om det inte finns typ tonåringar på vattenskoter i närheten
Med färgglad mössa o våtdräkt känner jag mig även ensam ganska trygg i närheten av land om det inte finns typ tonåringar på vattenskoter i närheten
Quote from Funbeat user on 25 January 2010, 18:04Jag körde i öppet vatten från 1 juni till sensommaren förra året. (Mycket närmare till sjön än till simhallen.) Helt klart värdefullt inför de triathlon jag körde i somras. Det är liksom inte riktigt samma som att simma i bassäng. Med våtdräkten på så kän
Jag körde i öppet vatten från 1 juni till sensommaren förra året. (Mycket närmare till sjön än till simhallen.) Helt klart värdefullt inför de triathlon jag körde i somras. Det är liksom inte riktigt samma som att simma i bassäng. Med våtdräkten på så kän
Quote from Funbeat user on 25 January 2010, 22:47Jag längtar redan 🙂 .. Körde första crawl-träningen idag. Gick över förväntan..
Jag längtar redan 🙂 .. Körde första crawl-träningen idag. Gick över förväntan..
Quote from Funbeat user on 25 January 2010, 23:49Snart dags att börja leta bra simstråk då.
Snart dags att börja leta bra simstråk då.