Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonSimma ensam i öppet vatten?
You need to log in to create posts and topics.

Hatar surret av motorer i vattnet! T.o.m. under simningen i helgen när vi hade fem följebåtar som höll koll på oss nojjade jag lite ibland innan jag kom på att det nog va en följebåt.

Hör man det tydligt igenom öronproppar också?

Jag har silikonproppar och hör surret bra. Vet dock inte hur mycket det skulle låtit utan.

Det är synd att inte armar/armbågarna på våtdräkten kunde vara lite mer färgglada så att man syntes bättre.
Skulle man kunna ha något listigt överdrag i neonfärg?? Någon som har en bra lösning?

knyt fast en stor ballong med helium i som får hänga 1 m över dig. eller 3 vanliga ballonger.

Ingen dum idé - man kan ju knyta den i blixtlåset till våtdräkten!

Klä ut dig till val och låt
BILD:http://parisbali.files.wordpress.com/2009/04/paul-watson-captain-fouder-sea_shepherd.jpg
sköta säkerheten

På en fensimstävling jag var med i så hade man helt enkelt en badboll på släp, misstänker att man där håller nog så hög hastighet och den var då inte ivägen...

(om jag minns rätt simmade jag 950 meter på 9:34 i 2 gradigt vatten, monofenor var inte tillåt

Surret av motorbåtar är som en ljum bris jämfört med ljudet från vattenskotrarna, höll på att bli vansinnig på två som skulle vissa upp sig 50 meter utanför det kommunala friluftsbadet. Som att ha ilskna getingar innanför badmössan.

Fy f*n va vidrigt. Det var inte så länge sen en simmare blev av med livet av en sån där scooteridiot...