Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonSimma ensam i öppet vatten?
You need to log in to create posts and topics.

Givet följebåten då vore det rätt coolt. Och ganska scary - nånstans runt sex-sju kilometer fågelvägen om man startar från Hållsundsudde, det mesta utan landkontakt.

Fast jag borde nog testa att korsa fjorden först, det är mer i min liga tror jag. Bjude

Manne: Låter vettigt med en boj men blir den inte irriterande - bromsar är i vägen och så ?? Hur tar du den med dig rent praktisk - har du den på släp eller fastspänd på ryggen? (dum fråga kanske)

Jag simmar en hel del i östersjön och säkert skulle det v

Håller med om att en flytmojäng när man simmar hade känts tryggare nu i vår när jag ska ge mig ut på öppet vatten för första gången. Också nyfiken på hur man gör/fäster/tar med den... och visst är det den här man ska köpa "...with the Baywatch logo emboss

Lite osäker på vad en livboj gör för nytta i det lilla perspektivet: Jag nojjar över att bli överkörd av en fritidsbåt, simma in i en portugisisk örlogsman (ja - det är ganska osannolikt inom svenskt territorialvatten) eller driva iväg till havs med en he

Nu har jag simmat några vändor i sjöarna i området och jag måste erkänna att jag är biten. Jag LÄNGTAR verkligen efter nästa tur.

När man mätt upp avstånden där man simmat och märker att man faktiskt klarar över 2 km så börjar jag bli mer och mer nyfike

Jag skulle aldrig simma nånstans där det finns minsta risk för motorbåt utan följebåt. En båtförare kollar garanterat inte efter små badmössor...

Det låg en liten rackare förtöjd på en ensam brygga där jag simmade idag. Jag höll ögonen på den vid varje andetag (nästan).
Vad gör man egentligen om en sådan skulle komma rakt mot en?

Hoppar!
BILD:http://files.reseguiden.se/files/19/rg_810119_m600.jpg

Det är precis en sådan våtdräkt jag har men jag simmar inte lika snabbt.

Dessutom tycker jag att jag är lite smalare.
...bara lite.

I sjön där jag simmar denna vecka var det idag en motorbåt ute. Den hördes på rätt långt håll under vattnet, även om jag först inte fattade vad jag hörde. Lite nervös blev jag dock, men inte värre än att jag simmade vidare med koll på båten (detta var doc