Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonSimma ensam i öppet vatten?
You need to log in to create posts and topics.

Ån?

Själv så simmade jag ensam i en liten sjö i sommras och det kändes helt ok. Jag simmade runt hela sjön och då c:a 30-50 meter ifrån stranden. Det kändes aldrig farligt då man flyter bra med våtdräkten. Jag medelade dock några i min närhet vad jag skulle g

Andrew, ån har jag tänkt på, men den är så sunkig. Annars vore den bra om man hittar nåt lagom strömt ställe, gärna mitt i stan så man har folk omkring sig också, om man nu ska tänka på säkerheten som vi gör i den här tråden.

För oinvigda så bor jag allt

tycker inte det är så farligt. simmar också en del i kungsbackafjorden. man håller sig längs land där det är typ 2 meter djupt, simmar brygga till brygga. helt safe.

dock kan maneter vara ett stort problem.

Har simmat runt Nidingen några gånger. det k

Fy attans med maneten. Obehagligt!

Jag tycker det ser så härligt ut med en blank vattenspegel och sen bara simma. I verkligheten så lär jag få panik när jag inte ser strecket i botten.
Jag funderade på om man inte kunde ha en strömlinjeformat baywatch l

Lite pinsamt att erkänna men faktiskt ändå inte då det är svårt att argumentera bort den vid ensamsimning.
Jag har en dylik sedan många år och simmar mycket i havet, dock inte utan den, En ganska billig livförsäkring.

http://www.baywatch-buoys.co.uk/

Låter väldigt vettigt, tycker jag.

Ja en sån pryl vore en bra investering faktiskt. Synd bara att man inte har lika mycket hår på bringan som David Hasselhoff..

Nidingen! Galet, mannen! har vart ute och dykt vid Lilleland ett par gånger och tyckte strömmen var skrämmande med torrdräkt och dykbåt i närheten. Av ren och pekpinnelös nyfikenhet - körde du själv därute?

Simmar själv i Kungsbackafjorden (Ölmanässidan

ensam till lilleland? självklart inte. familjen var med. satt på land någon kilometer bort.... 🙂

appropå nidingen - har en gammal ide om att simma dit. start hållsundsudde eller så. kanske med följebåt då. skall du med?