Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSimma i sjö - Nybörjarfrågor
You need to log in to create posts and topics.

Hur länge simmar man i sjö med resp. utan våtdräkt ?

Har lärt mig frisimma på egen hand i badsjö denna sommar, och de senaste simturerna har ökat från 2km till nära 3km utan dräkt, endast iförd tunn slimfit polyester t-shirt för ev. lite extra värme och

En fråga, men är den våtdräkten gjord för simning? Jag har hört att det skiljer väldigt mycket mellan en ex surfvåtdräkt och en för simning.

Ja, den ska passa bra att simma i enl sökinfo. Simma crawl vs bröstsim, kanske olika dräkter där oxå ?

EDIT ///

Skickat beställning på Orca S4, våtdräkt för simning, två par olika handskar (lär funka perfekt för vintercykling i -15C !), skor/strumpor, m

Dubbel inlägg

Lennart simma utan dräkt maj-sept och kanske även en bit i okt.

Jag simma maj-sept och hoppa i bassäng under sept också då tävling under vinter/vår är i bassängen.

Hur länge du klara det kan bara du svara. Samma sak om din eller någons definition av en

När du fryser drar ytliga blodkärl ihop sig. I o m att blodkärlens volym minskar får du lite vätskeöverskott och blir kissnödig

Tack för era inlägg !

Det verkar då lovande, att det borde funka att simma mer än några hundra meter i sjö till sent på hösten, en del t om utan dräkt ! Hur stor skillnad gör då dräkten ? Ryan, du simmar inte alls i sjö med dräkt, går över direkt till ba

Om du är nybörjare på att simma ute på sjön skulle jag vilja ge dig rådet att inte experimentera för mycket med att simma utan våtdräkt när sommarens temperaturer börja dala och vi går närmare höst. Nedkylning kan ge negativa effekter i vattnet på flera o

Jag simma i sjön under OW och triathlon säsong. 7 sept är min siste och då gå jag inne 100% oavsett vatten temp.

Köpa ingen utrustning utöver din våtdräkt bara simma.

Hur stor skillnad göra en dräkt. Mycket! Men fart i vatten och värme. Men är du en nyb

Målet är ju inte "simma längst i iskallt vatten", utan att simma lugnt och skönt utan att frysa. Har ju beställt en våtdräkt, för jag märker att sjön blivit klart kallare på en vecka och fått första krampkänningarna. Hade allt varit lugnt hade jag inte gj