Quote from Funbeat user on 22 August 2013, 08:31simma du snett ska du titta fram mer ofta än 10 armtag. jag har sett folk som lyckas att vrida 90grader med mindre än 10 armtag 😉
simma du snett mot den sida du andas då är det mest sannolikt att din andra arm passera din mittlinje för att kompensera
simma du snett ska du titta fram mer ofta än 10 armtag. jag har sett folk som lyckas att vrida 90grader med mindre än 10 armtag 😉
simma du snett mot den sida du andas då är det mest sannolikt att din andra arm passera din mittlinje för att kompensera
Quote from Funbeat user on 22 August 2013, 09:33Tack för svaren.
"Ogillar" att titta upp, när jag gör det övergår jag i bröstsim oftast, eftersom allt typ stannar upp. Har nära nackspärr nu, därav andningen, andas båda hållen annars (höger varje armtag i flera minuter, sedan byta till vänster). Ska tän
Tack för svaren.
"Ogillar" att titta upp, när jag gör det övergår jag i bröstsim oftast, eftersom allt typ stannar upp. Har nära nackspärr nu, därav andningen, andas båda hållen annars (höger varje armtag i flera minuter, sedan byta till vänster). Ska tän
Quote from Funbeat user on 22 August 2013, 15:32Jag är ju då ganska frälst på Total Immersion. När jag läser vad du skriver så tror jag du skulle kunna få hjälp av att hitta ett bra vattenläge och en lagom kraft och rotation i vattnet. Du kan ju börja med att gå in på Youtube och söka på "Total Immersi
Jag är ju då ganska frälst på Total Immersion. När jag läser vad du skriver så tror jag du skulle kunna få hjälp av att hitta ett bra vattenläge och en lagom kraft och rotation i vattnet. Du kan ju börja med att gå in på Youtube och söka på "Total Immersi
Quote from Funbeat user on 22 August 2013, 15:51Jodå, sett TI videos på nätet och det ser fint ut. Troligen väldigt energieffektivt oxå, för det ser ut som "Yoga in water" typ 🙂
Oroar mig inte än för tekniken än, ska brassa på tills det blir för kallt i sjöarna, sen se vad Medley kan erbjuda för kurs
Jodå, sett TI videos på nätet och det ser fint ut. Troligen väldigt energieffektivt oxå, för det ser ut som "Yoga in water" typ 🙂
Oroar mig inte än för tekniken än, ska brassa på tills det blir för kallt i sjöarna, sen se vad Medley kan erbjuda för kurs
Quote from Funbeat user on 11 September 2013, 19:30Testade simma med alla neoprenskydden på samtidigt, ca 1.8km, med våtdräkt.
Handskarna (size M/L, tunna 1.5mm?) - var bara att kasta upp på land, de var för stora och "glappade", fick spreta med fingrarna för att inte tappa dom...
"Rånarhuvan" (Cressi 5
Testade simma med alla neoprenskydden på samtidigt, ca 1.8km, med våtdräkt.
Handskarna (size M/L, tunna 1.5mm?) - var bara att kasta upp på land, de var för stora och "glappade", fick spreta med fingrarna för att inte tappa dom...
"Rånarhuvan" (Cressi 5
Quote from Funbeat user on 11 September 2013, 21:55Vidösternsimmet är mitt mål och jag kommer att simma utomhus tills det inte går längre, sedan i bassäng tills man kan simma i sjö igen.
Till våren blir det köp av simvåtdräkt. Har tänkt mig 3 mm tjock, kanske en med 5 mm tjocka partier.
Jag är supertaggad
Vidösternsimmet är mitt mål och jag kommer att simma utomhus tills det inte går längre, sedan i bassäng tills man kan simma i sjö igen.
Till våren blir det köp av simvåtdräkt. Har tänkt mig 3 mm tjock, kanske en med 5 mm tjocka partier.
Jag är supertaggad
Quote from Funbeat user on 11 September 2013, 22:063-5mm är vanlig för sim våtdräkt 😉
3-5mm är vanlig för sim våtdräkt 😉