Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSimma i sjö - Nybörjarfrågor
You need to log in to create posts and topics.

Varför löpartajts och inte badbyxor? Du tror väl inte att tajtsen värmer dig?

jo, det är därför jag har de på mig.

Det finns huvor i neopren för simning i kallare vatten, men såg en ny modell jag inte sett tidigare, fanns på en dyksida. Den täcker hela huvudet och halsen förutom ansiktet så man kan andas genom näsa och mun. Kommer en sån medföra problem? Skav ? Hsh, j

Fördelen med den där är att man ser dig bra, vilket är bra. Frågan är hur de påverkar din rörlighet i halsen kring andning. Skav brukar de flesta ändå få av kanten av våtdräkten mot halsen. Men prova så lär du känna om den funkar eller ej. 🙂

Medium size Orca S4 kom hem...i tjejfärg !!! Beställde så fort att jag inte insåg 6=Herr-medium, M=Dam-medium....fick på mig dräkten...allt utom en halvmeter på bredden på ryggen 🙂 Bröstvidden är till 94cm på den modellen, herrarnas 6 är till 99cm...tar

Kul. Skriv och berätta sedan. Ska tydligen vara kanonväder hela vägen fram till helgen! Passa på och njut! (+t)

Simmade utan öronproppar idag, dålig balans när jag skulle upp och blev sjösjuk på land.
Kan man bli illamående under tiden man simmar med eller är det bara när man kliver upp ?

Man ska inte simma med neoprenstrumpor om man inte har dräkt på sig ? Kände

Jag hade mycket problem med yrsel när jag simmat utomhus. Öronproppar hjälper! Jag har det inte när jag tränar längre men alltid på tävling.

Jag lyfte mycket på huvudet sista biten innan land "-Aaah, är det SÅÅÅ långt kvar än...", försökte bedöma avståndet, men hade fel hela tiden, längre kvar än jag trodde. Ca 25-30m innan...ska försöka sluta med sånt och även ta mig upp på lätta, vana ställe

Du kan öva på att ta sikte på något på land. Ett konstigt träd, ett hus långt bort, en livräddningsboj eller nåt annat. Öva på att simma mot det valda objektet och titta upp bara vart tioende simtag eller så.

Den övningen har man enorm nytta av på tävli