Quote from Guest on 24 September 2008, 17:15Hur långt efter den "bättre" motionären är man om man tidigare aldrig har hållt på med simmning? Hur stor är skillnaden mellan att ta sig fram mha bröstsimm vs crawl t.ex.?
Hur långt efter den "bättre" motionären är man om man tidigare aldrig har hållt på med simmning? Hur stor är skillnaden mellan att ta sig fram mha bröstsimm vs crawl t.ex.?
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 17:25självklart skall det vara simning med ett M och bröstsim med ett M 🙂
självklart skall det vara simning med ett M och bröstsim med ett M 🙂
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 19:54Det beror på vilken distans du menar givetvis, men antar att du menar motion på 400m?
På motion där jag varit med några gånger simmar dem snabbaste på ca 6-7 min och dem sista på ca det dubbla eller till och med lite mer. Där emellan finnas "alla" tider.
Det beror på vilken distans du menar givetvis, men antar att du menar motion på 400m?
På motion där jag varit med några gånger simmar dem snabbaste på ca 6-7 min och dem sista på ca det dubbla eller till och med lite mer. Där emellan finnas "alla" tider.
Quote from Funbeat user on 25 September 2008, 09:01Tror jag gjorde mitt bästa Vansbro på 51 minuter med bröstsim. Det är en snudd på anständig tid för motionerande frisimmare, har för mig det räckte till en plats 400 - nånting. Men då tar knäna/benen för mycket stryk för att vilja cykla o springa lång eft
Tror jag gjorde mitt bästa Vansbro på 51 minuter med bröstsim. Det är en snudd på anständig tid för motionerande frisimmare, har för mig det räckte till en plats 400 - nånting. Men då tar knäna/benen för mycket stryk för att vilja cykla o springa lång eft
Quote from Funbeat user on 25 September 2008, 10:24För att simma snabbt med bröstsim så måste du ta i väldigt mycket.... det både går fortare och är energisnålare att crawla. När du väl har lärt dig det, bör tilläggas. Att simma bröstsim med huvudet ovan vattnet torde vara långsammast.
För att simma snabbt med bröstsim så måste du ta i väldigt mycket.... det både går fortare och är energisnålare att crawla. När du väl har lärt dig det, bör tilläggas. Att simma bröstsim med huvudet ovan vattnet torde vara långsammast.
Quote from Funbeat user on 25 September 2008, 14:59Så är det ... jag håller på att träna frisim nu. Än så länge är bröstsimmet snabbare på längre sträckor, men det kostar massor med ben o energi. Ge mig en vinter i bassäng, bara!
Så är det ... jag håller på att träna frisim nu. Än så länge är bröstsimmet snabbare på längre sträckor, men det kostar massor med ben o energi. Ge mig en vinter i bassäng, bara!
Quote from Funbeat user on 25 September 2008, 15:09Tack för era svar... Har anmält mig till en Crawlkurs nu 🙂 Hoppas att jag hinner ta igen de förlorade minuterna på cykeln och löpningen tills frisimmet sitter!
Tack för era svar... Har anmält mig till en Crawlkurs nu 🙂 Hoppas att jag hinner ta igen de förlorade minuterna på cykeln och löpningen tills frisimmet sitter!
Quote from Funbeat user on 25 September 2008, 17:04Hej,
Jag har just påbörjat min crawlkurs, och måste bara säga.. det är SJUKT svårt att få till det. Crawl känns ju inte direkt naturligt o simma.
/Adrian
Hej,
Jag har just påbörjat min crawlkurs, och måste bara säga.. det är SJUKT svårt att få till det. Crawl känns ju inte direkt naturligt o simma.
/Adrian
Quote from Funbeat user on 25 September 2008, 17:04Hej,
/Adrian
Hej,
/Adrian
Quote from Funbeat user on 25 September 2008, 18:22Tog ung två månaders träning för mig att gå från att kunna simma 50 - 100 m crawl till att kunna simma 1000 + meter.
Nu ska jag ägna vintern åt att kunna simma 1000 + meter på under 2 min per 100 m ...
Tog ung två månaders träning för mig att gå från att kunna simma 50 - 100 m crawl till att kunna simma 1000 + meter.
Nu ska jag ägna vintern åt att kunna simma 1000 + meter på under 2 min per 100 m ...