Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 11:16Hej,
Tack för tipset John, ska ta och testa den där övningen.. eventuellt skaffa mig en våtdräkt för att underlätta lite.
/Adrian
Hej,
Tack för tipset John, ska ta och testa den där övningen.. eventuellt skaffa mig en våtdräkt för att underlätta lite.
/Adrian
Quote from Funbeat user on 1 November 2008, 22:20Hallå
Som gammal simmare måste jag påpeka att det kanske indet är det allra viktigaste att lägga fokus på vilken takt man andas i. Ja det är viktigt med rytm men det går utmärkt även med två-takt, om alternativet är att det blir knöligt,bökigt svårt att
Hallå
Som gammal simmare måste jag påpeka att det kanske indet är det allra viktigaste att lägga fokus på vilken takt man andas i. Ja det är viktigt med rytm men det går utmärkt även med två-takt, om alternativet är att det blir knöligt,bökigt svårt att
Quote from Håkan Öhling on 2 November 2008, 21:56Skillnaden är väl att Holmertz kan simma 3-takt när han vill och därför simmar mer symmetriskt. Det viktiga är ju att man kommer lika långt fram med båda armarna. Om man alltid andas åt ett håll blir lätt det hållets arm lite för kort i sträckningen för a
Skillnaden är väl att Holmertz kan simma 3-takt när han vill och därför simmar mer symmetriskt. Det viktiga är ju att man kommer lika långt fram med båda armarna. Om man alltid andas åt ett håll blir lätt det hållets arm lite för kort i sträckningen för a
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 22:18En annan fördel med 3-takt är att man tränar på att andas åt båda hållen. Kör man 2-takt är det risk på att man bara är van att andas åt ett håll. Jobbigt om vågorna kommer från fel håll när man simmar ute på sommaren sen.
En annan fördel med 3-takt är att man tränar på att andas åt båda hållen. Kör man 2-takt är det risk på att man bara är van att andas åt ett håll. Jobbigt om vågorna kommer från fel håll när man simmar ute på sommaren sen.
Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 20:37Torbjörn: Det är sant att man kan bli kort men man bör sträcka även om man kör två takt. Det jag menade va att om man tycker att det tar för mkt kraft och koncentration så är ju inte andnings frekvensen det viktigaste, det är ju bättre att orka.
En annan
Torbjörn: Det är sant att man kan bli kort men man bör sträcka även om man kör två takt. Det jag menade va att om man tycker att det tar för mkt kraft och koncentration så är ju inte andnings frekvensen det viktigaste, det är ju bättre att orka.
En annan
Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 21:25Det har du iofs rätt i, vågorna kommer aldrig bakifrån 🙁
På tävling varierar jag 2-4 takt och varierat åt vilket håll beroende på vågor.
Det har du iofs rätt i, vågorna kommer aldrig bakifrån 🙁
På tävling varierar jag 2-4 takt och varierat åt vilket håll beroende på vågor.