Quote from Funbeat user on 28 October 2008, 16:58Pontus,
trägen vinner annars fick jag tipset att ha benen raka och kicka från höften så att säga, inte från knäleden och neråt. Tydligen ett vanligt fel och mycket riktigt så gick jag från te-påse till ... inte torpedsnabb direkt men det märktes skillnad
Pontus,
trägen vinner annars fick jag tipset att ha benen raka och kicka från höften så att säga, inte från knäleden och neråt. Tydligen ett vanligt fel och mycket riktigt så gick jag från te-påse till ... inte torpedsnabb direkt men det märktes skillnad
Quote from Funbeat user on 29 October 2008, 09:56Pontus, det kommer kännas bättre och bättre för varje gång.
Pontus, det kommer kännas bättre och bättre för varje gång.
Quote from Funbeat user on 29 October 2008, 10:31Hej Pontus.
Ju bättre du blir på frisim och ju längre distanser du simmar desto mindre viktig blir bensparken. På längder över 1km ligger jag mest och parerar med höft och ben för att balansera vridningen i axelpartiet. När jag simmar med våtdräkt blir
Hej Pontus.
Ju bättre du blir på frisim och ju längre distanser du simmar desto mindre viktig blir bensparken. På längder över 1km ligger jag mest och parerar med höft och ben för att balansera vridningen i axelpartiet. När jag simmar med våtdräkt blir
Quote from Funbeat user on 29 October 2008, 11:10Olof, det tycker jag var goda nyheter, iallafall för mig.
Olof, det tycker jag var goda nyheter, iallafall för mig.
Quote from Funbeat user on 29 October 2008, 11:35I början känn simmningen som en kamp med nattnet.. men det släpper nog efter ett tag hoppas jag. Problemet jag har nu är att gå från 2 takts andning till 3 takt.
I början känn simmningen som en kamp med nattnet.. men det släpper nog efter ett tag hoppas jag. Problemet jag har nu är att gå från 2 takts andning till 3 takt.
Quote from Funbeat user on 29 October 2008, 12:08Jag tyckte att det var mycket svårt att gå från tvåtakt till tretakt, men det är viktigt för att få en symmetrisk simning och betalar sig nog i längden. Prova att öva andning i tvåtakt åt "fel håll". När du övar tretakt så gör det i lugnt tempo förstås.
Jag tyckte att det var mycket svårt att gå från tvåtakt till tretakt, men det är viktigt för att få en symmetrisk simning och betalar sig nog i längden. Prova att öva andning i tvåtakt åt "fel håll". När du övar tretakt så gör det i lugnt tempo förstås.
Quote from Funbeat user on 29 October 2008, 13:16För mig är teknikträningen A&O, hitta några favvo-övningar och kör igenom dem varje pass!
För mig är teknikträningen A&O, hitta några favvo-övningar och kör igenom dem varje pass!
Quote from Funbeat user on 29 October 2008, 14:23Adrian, jag känner igen det där. Jag har själv kört fast i 2-takt med andning endast på höger sida, men fick nyligen kläm på en övning som jag upplever underlättar övergången, den s.k. "Indianen":
Kör endast benspark utan platta, med högerarmen utmed kro
Adrian, jag känner igen det där. Jag har själv kört fast i 2-takt med andning endast på höger sida, men fick nyligen kläm på en övning som jag upplever underlättar övergången, den s.k. "Indianen":
Kör endast benspark utan platta, med högerarmen utmed kro
Quote from Funbeat user on 29 October 2008, 16:18Jag tycker inte att det är så svårt med 3-takt idag utan det är nog mer att försöka ha en strömlinjeformad kropp genom vattnet som är målet just nu 🙂 Idag är det dax för andra gången på kursen, kul är det iaf 🙂 ... Vad simmar ni 25 meter på?
Jag tycker inte att det är så svårt med 3-takt idag utan det är nog mer att försöka ha en strömlinjeformad kropp genom vattnet som är målet just nu 🙂 Idag är det dax för andra gången på kursen, kul är det iaf 🙂 ... Vad simmar ni 25 meter på?
Quote from Funbeat user on 30 October 2008, 08:3218.45 blev det första och ända gången hittills som jag tagit tid.
18.45 blev det första och ända gången hittills som jag tagit tid.