Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonSimmning
You need to log in to create posts and topics.

Jag gjorde ett försök i våras att lära mig crawl. Det gick inte alls, dels pga tidsbrist och dels pga problem med andningen. Under sommaren simmade jag totalt 1 mil bröstsim inför och under vansbro. Nu under hösten så har jag börjat på nytt med crawl och

Håller med att det är mycket svårare att simma lugnt. När farten sjunker börjar benen lätt sjunka, o så går det ännu långsammare. Med fenor händer ju aldrig det!

Då måste man jobba med flytet och balansen! Att kompensera för att benen sjunker med bensparken genererar ju inte maximal kraft framåt!
Plus att det går onödigt mycket energi vilken ger syrebrist => mer panikartad andning => ännu sämre teknik!
För mig är

Jag har nu anmält mig till en Crawlkurs! Bara hoppas på att jag får plats 🙂

Pontus,
det är väl i alla fall 25-metersbassäng så nog borde du få plats i en sån

😉

Pontus, hoppas du får plats det är kanonkul och väldigt lärorikt.

Men kom ihåg att Rom byggdes inte på en dag. Det tar fanimej tid att lära sig. Bara att få andningen och flytförmågan att fungera är inte helt lätt.

Ni som redan kan crawla har nog glömt hur det var att lära sig så inga dumma kommentarer. 😉

Jag har inte glömt, blir pinsamt påmind varje gång jag tar mig till valhallabadet...

Mats, kan och kan - iofs kanske jag kan crawla såtillvida att jag inte sjunker. Men om man ligger i bassängen bredvid nån SIMMARE så inser man att det finns mycket att lära. Dom där som bara flyter fram nästan utan att anstränga sig...
Vad jag vill säga ä

Jaha... då har man haft första passet av crawlkursen... jag tror att jag är sämst på benspark 😉 Jag kom inte framåt med någon högre hastighet då man hade armarna på en flytbräda och bara försökte få fart framåt med benen. Bara att öva skulle jag tippa 🙂