Quote from Funbeat user on 30 September 2008, 17:15Jag gjorde ett försök i våras att lära mig crawl. Det gick inte alls, dels pga tidsbrist och dels pga problem med andningen. Under sommaren simmade jag totalt 1 mil bröstsim inför och under vansbro. Nu under hösten så har jag börjat på nytt med crawl och
Jag gjorde ett försök i våras att lära mig crawl. Det gick inte alls, dels pga tidsbrist och dels pga problem med andningen. Under sommaren simmade jag totalt 1 mil bröstsim inför och under vansbro. Nu under hösten så har jag börjat på nytt med crawl och
Quote from Funbeat user on 30 September 2008, 18:29Håller med att det är mycket svårare att simma lugnt. När farten sjunker börjar benen lätt sjunka, o så går det ännu långsammare. Med fenor händer ju aldrig det!
Håller med att det är mycket svårare att simma lugnt. När farten sjunker börjar benen lätt sjunka, o så går det ännu långsammare. Med fenor händer ju aldrig det!
Quote from Funbeat user on 1 October 2008, 08:44Då måste man jobba med flytet och balansen! Att kompensera för att benen sjunker med bensparken genererar ju inte maximal kraft framåt!
Plus att det går onödigt mycket energi vilken ger syrebrist => mer panikartad andning => ännu sämre teknik!
För mig är
Då måste man jobba med flytet och balansen! Att kompensera för att benen sjunker med bensparken genererar ju inte maximal kraft framåt!
Plus att det går onödigt mycket energi vilken ger syrebrist => mer panikartad andning => ännu sämre teknik!
För mig är
Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 16:17Jag har nu anmält mig till en Crawlkurs! Bara hoppas på att jag får plats 🙂
Jag har nu anmält mig till en Crawlkurs! Bara hoppas på att jag får plats 🙂
Quote from Funbeat user on 15 October 2008, 21:18Pontus,
det är väl i alla fall 25-metersbassäng så nog borde du få plats i en sån😉
Pontus,
det är väl i alla fall 25-metersbassäng så nog borde du få plats i en sån
😉
Quote from Funbeat user on 16 October 2008, 16:00Pontus, hoppas du får plats det är kanonkul och väldigt lärorikt.
Pontus, hoppas du får plats det är kanonkul och väldigt lärorikt.
Quote from Funbeat user on 16 October 2008, 17:19Men kom ihåg att Rom byggdes inte på en dag. Det tar fanimej tid att lära sig. Bara att få andningen och flytförmågan att fungera är inte helt lätt.
Ni som redan kan crawla har nog glömt hur det var att lära sig så inga dumma kommentarer. 😉
Men kom ihåg att Rom byggdes inte på en dag. Det tar fanimej tid att lära sig. Bara att få andningen och flytförmågan att fungera är inte helt lätt.
Ni som redan kan crawla har nog glömt hur det var att lära sig så inga dumma kommentarer. 😉
Quote from Funbeat user on 16 October 2008, 21:25Jag har inte glömt, blir pinsamt påmind varje gång jag tar mig till valhallabadet...
Jag har inte glömt, blir pinsamt påmind varje gång jag tar mig till valhallabadet...
Quote from Elias Engqvist on 16 October 2008, 21:35Mats, kan och kan - iofs kanske jag kan crawla såtillvida att jag inte sjunker. Men om man ligger i bassängen bredvid nån SIMMARE så inser man att det finns mycket att lära. Dom där som bara flyter fram nästan utan att anstränga sig...
Vad jag vill säga ä
Mats, kan och kan - iofs kanske jag kan crawla såtillvida att jag inte sjunker. Men om man ligger i bassängen bredvid nån SIMMARE så inser man att det finns mycket att lära. Dom där som bara flyter fram nästan utan att anstränga sig...
Vad jag vill säga ä
Quote from Funbeat user on 28 October 2008, 16:51Jaha... då har man haft första passet av crawlkursen... jag tror att jag är sämst på benspark 😉 Jag kom inte framåt med någon högre hastighet då man hade armarna på en flytbräda och bara försökte få fart framåt med benen. Bara att öva skulle jag tippa 🙂
Jaha... då har man haft första passet av crawlkursen... jag tror att jag är sämst på benspark 😉 Jag kom inte framåt med någon högre hastighet då man hade armarna på en flytbräda och bara försökte få fart framåt med benen. Bara att öva skulle jag tippa 🙂