Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 15:03Jag tror att man ska försöka lära sig att inte använda näsklämma. Den gör att andningen inte görs som det brukar rekommenderas. Dvs. att blåsa ut genom näsan. Naturligtvis kan det ändå finnas de som klarar av simning och andning med klämma.
Jag själv anv
Jag tror att man ska försöka lära sig att inte använda näsklämma. Den gör att andningen inte görs som det brukar rekommenderas. Dvs. att blåsa ut genom näsan. Naturligtvis kan det ändå finnas de som klarar av simning och andning med klämma.
Jag själv anv
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 15:54Ja, så tänkte jag också Markku. Det var därför jag slutade använda klämman.
Ja, så tänkte jag också Markku. Det var därför jag slutade använda klämman.
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 19:12Visst, kan man köra utan klämma är det säkert bättre. Om inte annat har man ju en pryl mindre att hålla ordning på i växlingsområdet 😉
Förstår dock inte riktigt varför det skulle vara så mycket bättre att andas ut genom näsan än genom munnen. Huvudsaken
Visst, kan man köra utan klämma är det säkert bättre. Om inte annat har man ju en pryl mindre att hålla ordning på i växlingsområdet 😉
Förstår dock inte riktigt varför det skulle vara så mycket bättre att andas ut genom näsan än genom munnen. Huvudsaken
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 00:11Mathias, jag tycker bara att jag fick så mycket vatten i munnen när jag andades ut genom munnen och då blev det ofta att jag drog in vatten i lungorna eller ner i halsen i alla fall och fick hosta.
Mathias, jag tycker bara att jag fick så mycket vatten i munnen när jag andades ut genom munnen och då blev det ofta att jag drog in vatten i lungorna eller ner i halsen i alla fall och fick hosta.
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 10:41Ett litet tips från en nybörjare är att inte reflexmässigt blunda vilket jag gjorde vid varje vridning för inandning. Detta gör att jag har bättre koll på vattenytan och kan försöka begränsa vridningen till att ha halva ansiktet under vattenytan.
Ett litet tips från en nybörjare är att inte reflexmässigt blunda vilket jag gjorde vid varje vridning för inandning. Detta gör att jag har bättre koll på vattenytan och kan försöka begränsa vridningen till att ha halva ansiktet under vattenytan.