Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 20:11Jag blev lite nyfiken på vad jag har för SPL så jag tog och testade idag på lunchen. Jag hamnade på 19 i snitt, och jag testade 5 gånger. Jag simmar kilometern strax under 20 minuter. Det skulle vara kul att veta om jag ligger högt eller lågt i förhålland
Jag blev lite nyfiken på vad jag har för SPL så jag tog och testade idag på lunchen. Jag hamnade på 19 i snitt, och jag testade 5 gånger. Jag simmar kilometern strax under 20 minuter. Det skulle vara kul att veta om jag ligger högt eller lågt i förhålland
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 21:40Jag simmar 1000m på ca 16 min och tar 17-18 arm tag per längd. Så jag skulle vilja påstå att du har ganska lågfrekens minns att jag låg på en bit över 20 spl när jag simma på ca 20 min för nått år sedan. Fast jag har egentligen ingen koll på vad som är "n
Jag simmar 1000m på ca 16 min och tar 17-18 arm tag per längd. Så jag skulle vilja påstå att du har ganska lågfrekens minns att jag låg på en bit över 20 spl när jag simma på ca 20 min för nått år sedan. Fast jag har egentligen ingen koll på vad som är "n
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 17:35Om man vill sänka sitt SPL, kan öka på sin glidsträcka vid vändningen och kanske även i sista armtaget på varje längd.
Därför är det svårt att jämför sig mot andra, om man inte säker på att alla glider lika mycket i början och slutet.
Om man vill sänka sitt SPL, kan öka på sin glidsträcka vid vändningen och kanske även i sista armtaget på varje längd.
Därför är det svårt att jämför sig mot andra, om man inte säker på att alla glider lika mycket i början och slutet.
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 20:16Har inte läst allt men tricket med andning och crawl är att blåsa ut allt luft under vattnet!!! när du sen tittar upp så "ramlar" all luft du behöver in i din tomma lungor. Är de inte tomma kommer du att komma i otakt och få syrebrist. Testa samma teknik
Har inte läst allt men tricket med andning och crawl är att blåsa ut allt luft under vattnet!!! när du sen tittar upp så "ramlar" all luft du behöver in i din tomma lungor. Är de inte tomma kommer du att komma i otakt och få syrebrist. Testa samma teknik
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 23:48Ett problem (bland många) är att när ansiktet kommer upp ur vattnet, har man en tjock "film" av vatten på ansiktet, och så fort man försöker andas in kommer det vattnet in först. Är lungorna tomma har man ingen luft att blåsa bort vattnet med, och har man
Ett problem (bland många) är att när ansiktet kommer upp ur vattnet, har man en tjock "film" av vatten på ansiktet, och så fort man försöker andas in kommer det vattnet in först. Är lungorna tomma har man ingen luft att blåsa bort vattnet med, och har man
Quote from Elias Engqvist on 15 April 2010, 23:52Om du försöker att bevisa att det inte går att simma så är du ute på djupt vatten och cyklar!
Om du försöker att bevisa att det inte går att simma så är du ute på djupt vatten och cyklar!
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 23:53Jag har ingen vattencykel, men skulle gärna vilja ha en! Har du nåt tips? 😉
Kanske man kan kombinera två av de tre tri-grenarna till ett moment!? 😀
Jag har ingen vattencykel, men skulle gärna vilja ha en! Har du nåt tips? 😉
Kanske man kan kombinera två av de tre tri-grenarna till ett moment!? 😀
Quote from ellen olsson on 16 April 2010, 00:24BILD:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/39/Tretboote.jpg
BILD:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/39/Tretboote.jpg
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 03:09Alltså jag måste hålla med Rasmus. Jag försöker frusta ut ur näsan när jag får upp huvudet över vattnet för att inte vattnet ska rinna ner i bihålorna så jag börjar hosta och fräsa. Och då blir det svårt att andas. (#)
Men jag lyckades ändå simma 300 m b
Alltså jag måste hålla med Rasmus. Jag försöker frusta ut ur näsan när jag får upp huvudet över vattnet för att inte vattnet ska rinna ner i bihålorna så jag börjar hosta och fräsa. Och då blir det svårt att andas. (#)
Men jag lyckades ändå simma 300 m b
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 04:14Rasmus, om du blåser ut den sista luften när du kommer upp så blåser du bort ev hinna av vatten
Rasmus, om du blåser ut den sista luften när du kommer upp så blåser du bort ev hinna av vatten