Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 18:49Men varför behöver du det?
Jag har aldrig haft problem med att andas i den här snorklen och simma på.Jag tror inte riktigt jag förstår varför du vill ha den där designen som du skriver.
Kan du förklara lite för mig?
Men varför behöver du det?
Jag har aldrig haft problem med att andas i den här snorklen och simma på.
Jag tror inte riktigt jag förstår varför du vill ha den där designen som du skriver.
Kan du förklara lite för mig?
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 18:53Rasmus är ute efter att inte behöva dra i sig så mycket "begagnad" luft, den luft som du blåser ut kommer ju att fylla "röret" på snorkeln och då drar man tillbaka "begagnad" luft i samma mängd som snorkelns volym. Det var därför vi som spelat UV-Rugby ka
Rasmus är ute efter att inte behöva dra i sig så mycket "begagnad" luft, den luft som du blåser ut kommer ju att fylla "röret" på snorkeln och då drar man tillbaka "begagnad" luft i samma mängd som snorkelns volym. Det var därför vi som spelat UV-Rugby ka
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 18:54Jo men är det farligt med den här "begagnade" luften?
Jag har aldrig upplevt att jag inte får tillräckligt med syre.
Jo men är det farligt med den här "begagnade" luften?
Jag har aldrig upplevt att jag inte får tillräckligt med syre.
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 18:56Det kan faktiskt göra skillnad ja, ingen aning om hur mycket. Sen är det också lättare att blåsa ur en kortare snorkel. Jag föredrog kort snorkel framför ventil och det gjorde i princip alla jag spelade med. Nybörjarna kunde man lätt lista ut vilka det va
Det kan faktiskt göra skillnad ja, ingen aning om hur mycket. Sen är det också lättare att blåsa ur en kortare snorkel. Jag föredrog kort snorkel framför ventil och det gjorde i princip alla jag spelade med. Nybörjarna kunde man lätt lista ut vilka det va
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 19:24En snabb koll på wikipedia säger mig att snorkel av typen jag föreslår redan finns. Och kom till av samma skäl jag angav.
En snabb koll på wikipedia säger mig att snorkel av typen jag föreslår redan finns. Och kom till av samma skäl jag angav.
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 19:50Ja, va bra. Då vet jag. Va bra Rasmus. 🙂
Ja, va bra. Då vet jag. Va bra Rasmus. 🙂
Quote from Elias Engqvist on 24 March 2010, 20:10Vilken wikipedia då? Jag ser inget i svenska wikipedia - men det finns ju andra...
Vilken wikipedia då? Jag ser inget i svenska wikipedia - men det finns ju andra...
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 20:55Oj vad svar det kom ang. mina problem. Kul! 🙂
Jag tycker själv att andningen funkar rätt bra, eller jag upplever det åtminstone inte som svårt på något sätt. Däremot är det helt klart att jag är kass på att flyta. Jag kan lätt lägga mig på botten med fu
Oj vad svar det kom ang. mina problem. Kul! 🙂
Jag tycker själv att andningen funkar rätt bra, eller jag upplever det åtminstone inte som svårt på något sätt. Däremot är det helt klart att jag är kass på att flyta. Jag kan lätt lägga mig på botten med fu
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 21:07...
...
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 21:37Det absolut säkraste sättet att inte få vatten i munnen är att stanna på land.
😉
Det absolut säkraste sättet att inte få vatten i munnen är att stanna på land.
😉