Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 22:45Christer, jag räknar bara engelska wikipedia. Wiki för övriga språk kollar jag bara i nödfall om det gäller en företeelse som är relativt okänd utanför språket. Svenska wikipedia antingen saknar information eller har alltför tillrättalagda "versioner" av
Christer, jag räknar bara engelska wikipedia. Wiki för övriga språk kollar jag bara i nödfall om det gäller en företeelse som är relativt okänd utanför språket. Svenska wikipedia antingen saknar information eller har alltför tillrättalagda "versioner" av
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 22:48Linus, jag upplever samma sak med dolme. Den gör ingen märkbar nytta mellan låren. Det blir för kort hävarm, liksom.
Och jag tror nog att alla sjunker trots fulla lungor om man är stilla. Men man är så nära jämvikt med vattnet att "sjunkkraften" är väldi
Linus, jag upplever samma sak med dolme. Den gör ingen märkbar nytta mellan låren. Det blir för kort hävarm, liksom.
Och jag tror nog att alla sjunker trots fulla lungor om man är stilla. Men man är så nära jämvikt med vattnet att "sjunkkraften" är väldi
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 23:20På tal om dolme, jag brukar fylla min med vatten ca till hälften för att göra det lite mer likt sammansatt crawl, fast utan ben då.
På tal om dolme, jag brukar fylla min med vatten ca till hälften för att göra det lite mer likt sammansatt crawl, fast utan ben då.
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 23:22Dolmen jag testat med var utsågad skumplast. Gick inte att vattenfylla.
Dolmen jag testat med var utsågad skumplast. Gick inte att vattenfylla.
Quote from j sollerman on 25 March 2010, 06:07Dom i skumplast tycker jag är bättre än dom man kan vattenfylla.
Dom i skumplast tycker jag är bättre än dom man kan vattenfylla.
Quote from ellen olsson on 25 March 2010, 07:26Det finns en ännu bättre modell som gick att beställa från bl.a. Freker Sport tidigare. Den är överlägsen både Rollodolmar och skumplastdolmar.
Det finns en ännu bättre modell som gick att beställa från bl.a. Freker Sport tidigare. Den är överlägsen både Rollodolmar och skumplastdolmar.
Quote from Elias Engqvist on 25 March 2010, 07:56Har den propeller?
Har den propeller?
Quote from ellen olsson on 25 March 2010, 08:02Tyvärr inte. Jag tror att det är en Malmsten men jag är inte säker.
Tyvärr inte. Jag tror att det är en Malmsten men jag är inte säker.
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 08:05Något som fick min andning att fungera mycket mycket bättre var att
se det som att en andning BÖRJAR med utandning. För mig blev effekten att jag började andas in lagom mycket luft från att tidigare tagit in för mycket luft och därmed fick jag svårt att g
Något som fick min andning att fungera mycket mycket bättre var att
se det som att en andning BÖRJAR med utandning. För mig blev effekten att jag började andas in lagom mycket luft från att tidigare tagit in för mycket luft och därmed fick jag svårt att g
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 12:21Linus - vill bara upprepa tidigare tipset om Total Immersion, kolla in dvd och böcker. Denna länk tar upp mycket av samma saker: http://www.endurancenation.us/blog/2007/02/04/swimming-drills/
Betonar balans och bra vattenläge innan man gör något annat,
Linus - vill bara upprepa tidigare tipset om Total Immersion, kolla in dvd och böcker. Denna länk tar upp mycket av samma saker: http://www.endurancenation.us/blog/2007/02/04/swimming-drills/
Betonar balans och bra vattenläge innan man gör något annat,