Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningsimning under allmana simtider
You need to log in to create posts and topics.

Hur göra ni?

jag har för de siste 4 år simmat bara under Masters träningstider. den 10 jan började jag träna lite extra och då simma jag också kl 06 på tisdagar och torsdagar. gick hur bra som helst.

Den 31 jan började Medley i Växjö deras vuxencrawl

I Valhalla Gbg är det väl 8 (minst) banor. 4 är alltid motionssim, där får man i princip inte simma crawl/fort/på riktigt (och det vill man inte). En bana är alltid fartbana, med varierande disciplin på simmarna. Sen är resten i allmänhet bokade av skolor

I Jönköping finns det alltid en dubbelbana för motionssim samt en singel bana som är snabb bana. Tyvärr används denna även av bröstsimmare som förmodligen kallar sig snabba, det innebär att om man frisimmar ofta får vänta eller stanna av.

Är man på rose

I Linköping har vi oftast en bana för "snabb-sim", men inte alltid. Jag brukar ta den banan även om jag simmar bröst eller bara tekniktränar, om det är fullt i de övriga motionsbanorna.

Det är tråkigt, Ryan. Vet hur det är när man är inne i en serie och måste bryta pga bröstsimmare överallt.

Finns det flera banor för allmänt sim fungerar det ganska bra om man är 2-3 stycken o kör lite fjärilsim. Då brukar de flesta flytta på sig till e

Torbjörn:

Vet du om det finns ett schema för hur banorna på Valhalla är bokade?
Får ingen ordning på när klubbarna tränar...

-

men snart har ni 2st nya 50m inomhus bassäng i Malmö 😉

Jonas, schemat finns inne på kontoret. Man får fråga och om de är snälla så skriver de ut det. Men det gäller bara för en vecka även om de flesta bokningar gäller varje vecka. Alldeles för mycket crawlskolor. Vore bättre om folk kunde lära sig crawla så v

Linköpings simhall har veckans bassängschema på nätet, så kan man undvika den värsta trängseln:
http://medley.se/linkopings-sim--och-sporthall/oppet/bassangschema

(Välj "Träningsbassäng" i drop-downmenyn.)

Föredömligt!