Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningsimning under allmana simtider
You need to log in to create posts and topics.

Simma open water i april? (#) Jag tror vissa måste ha inbyggt kärnkraftverk och underhudsfett som en isbjörn. 😉

Jag försökte simma i Lund (Högevall) för några år sedan men det slutade med att jag jag gav upp. Det finns alltid en snabbana men det stor problemet är att folk verkar tänka "crawl" = "snabb" så att det alltid fanns folk i vägen som crawlade ungefär lika

under 5C är jobbigt, men det gå att hoppa i. jag har själv testat 3C men det var bara bröstsim.

mellan 5-8 gå att simma lite längre, krävs lite mindre simning för att kom upp mot 1000m

mellan 8-14 kan man faktiskt simma långt 3-4km

15+ kan man ta bort

@ Ryan: Våtdräkten, vad ska du med den till? Du kan ju simma så flythjälp behöver du ju inte! 🙂

våtdräkt är för att hålla i min mage så folk inte tror att växjö har fått en sjömonster 😉

😀

Återupptar tråden med fråga som rör simning på allmänna tider.
Jag har insett att jag har problem med simning på just allmänna tider. För när jag planerat ett pass och försöker följa det, t.ex. starttider jag bestämt, så skiter det sig för att det är kö i

Är det så att det är långsamma bröstsimmare i snabb banan, så får man så vänligt som möjligt, berätta att "detta är en snabb bana", "bröstsim kan vi simma i dom där banorna".

Anders:
Jag är ledsen om jag förstörde ditt pass igår 😉
(Jag simmade i svart-blå badbrallor och vilade mer än nödvändigt...)

Tycker också det är svårt att följa ett pass om det är många simmare i banan, speciellt i en 25a där man aldrig hinner få in r

Tyvärr, faktum är faktiskt att det är crawlsimmare. Somliga som simmar jättefin crawl men otroligt långsamt, andra sämre crawl men de saknar rutin var i banan de ska hålla sig och var på kanten de ska hänga och vila. Om de är 4-5 andra simmare i banan vil