Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningsimning under allmana simtider
You need to log in to create posts and topics.

den enda sätt att simma på riktig är att fråga badvakt om vilka tider där inte finns lika många.

du kan hyra en bana själva eller hitta vänner att dela på kostnad

eller ger sig och simma med HS masters

fjärilsim, oavsett om man kan det eller inte, ger respekt och därmed utrymme.

Visst fjärils sim kommer säkert att ge respekt en stund men efter några minuter så kommer andra som ska simma och då förstår dom inte att jag simmar där utan att då måste dom simma där jag simmar såklart. Sen ska dom alltid envisas med att simma i bredd :

Nä Anders, fjärilsim ger inte alltid respekt, men de som är rädda för att bli blöta om håret brukar hålla sig undan. 🙂

Det bästa är nog att hitta tider när det är hyfsat lugnt i bassängen, t.ex. tidigt på morgonen (särskilt helgmornar brukar det löna s

För mig fungerar det bättre med ett leende och ett "Hej"
för att få förståelse för att vi har olika sätt att simma på.
Det händer att jag växlar några (vänliga) ord med mina medsimmare.

Samarbete går lättare om man visar respekt för andras behov,
än om

På de flesta ställen verkar det vara så att man simmar högervarv i cirkel på banorna. Men är man bara två som delar på en bana tycker jag det funkar smidigare om man håller sig till varsin sida av banan hela tiden, speciellt om man simmar i olika tempon.

Jag håller med dig ice man. Men så som det är här, där jag simmar så delar dom av så att motionssimmarna får en stor bana som inte är delad, dvs 2st banor. Vilket jag då försöker väldigt vänligt att prata med folk och fråga om det går bra att jag ligger