Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningsimning under allmana simtider
You need to log in to create posts and topics.

medley i Växjö har samma fast den är ifyllde ett par veckor eller terminvis på förhand.

http://www.medley.se/vaxjo-simhall-aqua-mera/oppet/bassangschema

jodu Ryan, tror det är "snart" snarare än snart....

kanske kan Sydvenskans artikelserie om MKK påverka positivt.
Temat var lite åt hållet, "Sveriges bäste klubb som inte hade någon hall längre och därför inte längre är särskillt bra"

Vi hoppas såklart

I Högdalen och Forsgrenska finns det EN snabbana.
I Högdalen är det på mornarna 3 banor som jag kallar hela havet stormar - det kan var typ 12 st som trängs där...
Jag simmar på motionsdelen när inte snabbanan är fri... Där är det nästan alltid lugnt och

På Gustavsvik i Örebro kör man kvällstid med 3 banor i 50a som motionssim/ hela havet stormar...

Men om man planerar att tävla i öppet vatten eller triathlon är det väl bra att öva på att simma bland sparkar och slag? 🙂

I Kalmar simhall så brukar några banor i träningsbassängen tas upp av vattengympa/skolor på luncherna men 1-2 banor är alltid lediga, har oftast en egen bana.
På kvällstid så är det simklubben som huserar där.

I stora basängen så finns det alltid 1 frisi

Min erfarenhet från Gustavsvik är inte så illa som Freds. Jag har funnit att om man som frisimmare simmar i mitten på höger sida om linjen, så fattar bröstsimmarna att de ska simma så långt till höger som möjligt. Det är bara att simma på så flyttar de på

Jag hoppas att kunna börja ute 1 april men tror det bli närmare till 1 maj

Även jag siktar på utomhussäsongen. Vet inte om den börjar före 1 maj, men då börjar pappaledigheten och därmed även utomhussäsongen, oavsett temp 🙂

min 6 månader pappaledig börja 29 feb! mina vänner skoja med mig att jag ska köpa en gummibåt och ta alla 3 flickor runt sjön med mig

Kanonidé! 🙂