Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 17:30Tack Lennart. 🙂 Ja, det jag påstår är ju väldigt långt ifrån att påstå att man ska köra en massa distans.
Men när jag väl tycker mig kunna konstatera att jag borde prova distansen åtminstone nån enstaka gång så infinner sig ju den självklara följdfråg
Tack Lennart. 🙂 Ja, det jag påstår är ju väldigt långt ifrån att påstå att man ska köra en massa distans.
Men när jag väl tycker mig kunna konstatera att jag borde prova distansen åtminstone nån enstaka gång så infinner sig ju den självklara följdfråg
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 19:20Det går inte att ge ett absolut svar på frågan "hur långt kan du simma distans utan att tappa teknik". Jag skulle säga att det beror på farten. Jag har inga problem att tugga på i nåt slags distansfart i en timme men går jag på lite tuffare och lägger mig
Det går inte att ge ett absolut svar på frågan "hur långt kan du simma distans utan att tappa teknik". Jag skulle säga att det beror på farten. Jag har inga problem att tugga på i nåt slags distansfart i en timme men går jag på lite tuffare och lägger mig
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 19:59Min fråga grundar sig på vad Terry ”TI” Laughlins skriver i sin TI-bok:
”How Far Should I Go? Repeats can technically be any distance from 25 yards to 800 yards or more, but for stroke improvement, which is the name of our game, shorter ones are nearly a
Min fråga grundar sig på vad Terry ”TI” Laughlins skriver i sin TI-bok:
”How Far Should I Go? Repeats can technically be any distance from 25 yards to 800 yards or more, but for stroke improvement, which is the name of our game, shorter ones are nearly a
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 22:14"Ett kortfattat men inte så grundligt svar på frågan VARFÖR kan ju också vara: För att det bevisligen fungerar ;)"
Visst är det så. Det har jag ju själv känt. Jag anser det helt klart tillräckligt bevisat att det är intervaller som gäller.
Jag strävar
"Ett kortfattat men inte så grundligt svar på frågan VARFÖR kan ju också vara: För att det bevisligen fungerar ;)"
Visst är det så. Det har jag ju själv känt. Jag anser det helt klart tillräckligt bevisat att det är intervaller som gäller.
Jag strävar
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 23:08Anders, när jag simmade Ederle Swim i New York i augusti förra året, så simmade jag 28 km på dryga 5 timmar (medströms, därav tiden). I följebåten fanns en observatör som registrerade min simning genom att räkna antalet simtag en gång i halvtimmen. Jag ha
Anders, när jag simmade Ederle Swim i New York i augusti förra året, så simmade jag 28 km på dryga 5 timmar (medströms, därav tiden). I följebåten fanns en observatör som registrerade min simning genom att räkna antalet simtag en gång i halvtimmen. Jag ha
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 23:11Lennart (t+)
Lennart (t+)
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 09:42Lennart, för att säkert - eller i alla fall säkrare - säga att du inte tappade teknik hade det nog varit värdefullt att vid varje mätning även mäta din fart relativt vattnet. Man kan ju tänka sig att man håller samma frekvens men tappar kraft i draget vil
Lennart, för att säkert - eller i alla fall säkrare - säga att du inte tappade teknik hade det nog varit värdefullt att vid varje mätning även mäta din fart relativt vattnet. Man kan ju tänka sig att man håller samma frekvens men tappar kraft i draget vil
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 10:09jag bli så arg igår kväll, jag satt och skrev och skrev och skrev, och sedan bli jag utloggat och glömde att kopiera min text innan jag sparade inlägg...
Men jag kom från till att jag är inte rätt person att skriver varför, delvis språkbrist, ordförråd e
jag bli så arg igår kväll, jag satt och skrev och skrev och skrev, och sedan bli jag utloggat och glömde att kopiera min text innan jag sparade inlägg...
Men jag kom från till att jag är inte rätt person att skriver varför, delvis språkbrist, ordförråd e
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 10:24@ Stefan
Du har naturligtvis rätt, men jag vågar påstå att den där mätmetoden, jag skrev om, håller på så långa distanser. När du blir trött efter att ha simmat extremt länge, så tappar du frekvens. Men det är klart att man bör mäta längden per simtag,
@ Stefan
Du har naturligtvis rätt, men jag vågar påstå att den där mätmetoden, jag skrev om, håller på så långa distanser. När du blir trött efter att ha simmat extremt länge, så tappar du frekvens. Men det är klart att man bör mäta längden per simtag,
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 10:49(t+) @ Ryan
Tack, mycket bra inlägg. Jag är med på tanken att distans mer handlar om att bygga sjjälvförtroende, och då räcker det ju med så många pass att jag känner att jag har koll. Jag antar att man kan se det som att man "offrar" ett riktigt träning
(t+) @ Ryan
Tack, mycket bra inlägg. Jag är med på tanken att distans mer handlar om att bygga sjjälvförtroende, och då räcker det ju med så många pass att jag känner att jag har koll. Jag antar att man kan se det som att man "offrar" ett riktigt träning