Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 19:44Ja Jonas Andersson gillar inte vila allt förmycket. Men han simma 2-3 ggr med mig och en längre pass men sällan bara 60-90min simning. Och den vila han inte gillar mest är emellan series. Men han uppskattas vila inom våra series.
Jag vet han köra
500 ins
Ja Jonas Andersson gillar inte vila allt förmycket. Men han simma 2-3 ggr med mig och en längre pass men sällan bara 60-90min simning. Och den vila han inte gillar mest är emellan series. Men han uppskattas vila inom våra series.
Jag vet han köra
500 ins
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 22:23Markus, du lägger, i mitt tycke, en litet mer filosofisk attityd till träningen och jag kan mycketväl förstå den. Det är mysigt att bara köra på, låta tankarna vandra och bara njuta. Det gör jag själv välduigt mycket på sommaren, när jag simmar ute. Nu bä
Markus, du lägger, i mitt tycke, en litet mer filosofisk attityd till träningen och jag kan mycketväl förstå den. Det är mysigt att bara köra på, låta tankarna vandra och bara njuta. Det gör jag själv välduigt mycket på sommaren, när jag simmar ute. Nu bä
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 00:30Jag är inte den som brukar vara inne och skriva på forum men när mitt namn dyker upp i tråden så varför inte!
Håller med dig Markus om det här med vilan, totalt onödigt enligt mig gillar helst att simma som Ryan skrev innan.10*500 blandat arm, SS och b
Jag är inte den som brukar vara inne och skriva på forum men när mitt namn dyker upp i tråden så varför inte!
Håller med dig Markus om det här med vilan, totalt onödigt enligt mig gillar helst att simma som Ryan skrev innan.
10*500 blandat arm, SS och b
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 10:48Ett klassiskt Holmertzcitat är väl annars
"Många pratar om hur mycket vi körde men jag skulle vilja berätta om hur hårt vi körde"
Ett klassiskt Holmertzcitat är väl annars
"Många pratar om hur mycket vi körde men jag skulle vilja berätta om hur hårt vi körde"
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 11:15Intressant tråd. Intervaller eller ej, i simningen så tycker jag att det är riktigt bra, man delar upp passet i olika delar med olika sträckor och hastigheter i dom olika delarna vilket gör att passet blir mer intressant och roligt. Har på det senaste hal
Intressant tråd. Intervaller eller ej, i simningen så tycker jag att det är riktigt bra, man delar upp passet i olika delar med olika sträckor och hastigheter i dom olika delarna vilket gör att passet blir mer intressant och roligt. Har på det senaste hal
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 15:25Är ingen triathlet men har väl tänkt att bli... så tack för tipsen Ryan! Och det finns väl i
ingen sport som inte tränar intervaller ?? Det är ju det som gör att man ökar syresättning och höjer sin syratröskel. För visst är det skönt att bara paddla på et
Är ingen triathlet men har väl tänkt att bli... så tack för tipsen Ryan! Och det finns väl i
ingen sport som inte tränar intervaller ?? Det är ju det som gör att man ökar syresättning och höjer sin syratröskel. För visst är det skönt att bara paddla på et
Quote from Funbeat user on 11 January 2013, 15:43Läs här om tröskelträning i simning. Det är viktigt för att man ska hålla fart länge.
http://www.feelforthewater.com/2013/01/becoming-diesel-engine.html?m=1
Läs här om tröskelträning i simning. Det är viktigt för att man ska hålla fart länge.
http://www.feelforthewater.com/2013/01/becoming-diesel-engine.html?m=1
Quote from Funbeat user on 12 January 2013, 00:48Jag tycker att Markus A ställer bra konstruktiva frågor. Självklart känns det inte, även om jag antar att de som vet mer än jag vet vad de snackar om. 🙂
Argumentet att man håller rekniken bättre med intervaller och att simning handlar mkt mer om teknik
Jag tycker att Markus A ställer bra konstruktiva frågor. Självklart känns det inte, även om jag antar att de som vet mer än jag vet vad de snackar om. 🙂
Argumentet att man håller rekniken bättre med intervaller och att simning handlar mkt mer om teknik
Quote from Funbeat user on 12 January 2013, 17:03@ Göran: Läste du länken ovan om tröskelträning? Den är bra. I somras tränade jag nästan bara distans och ofta långt, 5-10 km, därute i sjöarna. Jag blev bara seg av det, inte ett dugg snabbare vare sig på korta eller långa distanser. Därför menar jag att
@ Göran: Läste du länken ovan om tröskelträning? Den är bra. I somras tränade jag nästan bara distans och ofta långt, 5-10 km, därute i sjöarna. Jag blev bara seg av det, inte ett dugg snabbare vare sig på korta eller långa distanser. Därför menar jag att
Quote from Funbeat user on 12 January 2013, 18:25Nu missförstod du mig. Colting skulle visserligen inte hålla med mig, men av den enkla anledningen att jag har ingen åsikt. 🙂 Jag försöker uttyda argumenten på båda sidor, för jag tycker inte att något känns självklart. Vill förstå.
Som sagt lyssnar j
Nu missförstod du mig. Colting skulle visserligen inte hålla med mig, men av den enkla anledningen att jag har ingen åsikt. 🙂 Jag försöker uttyda argumenten på båda sidor, för jag tycker inte att något känns självklart. Vill förstå.
Som sagt lyssnar j