Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 11:59Ja Ryan, LITE mer vad jag var ute efter innehöll ditt senare inlägg. Men bara lite... Fortfarande ägnas en liten andel av inlägget åt själva frågeställningen, nämligen detta avsnitt:
om du skulle simma 15x100 istället för 1500m den liten vila du få emell
Ja Ryan, LITE mer vad jag var ute efter innehöll ditt senare inlägg. Men bara lite... Fortfarande ägnas en liten andel av inlägget åt själva frågeställningen, nämligen detta avsnitt:
om du skulle simma 15x100 istället för 1500m den liten vila du få emell
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 12:47Plus one to the tackkören! (+t)
Plus one to the tackkören! (+t)
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 12:53(Som gammal 400 m löpare tycker jag frågan mer är varför folk som tränar löpning inte tränar mer intervall ...)
(Som gammal 400 m löpare tycker jag frågan mer är varför folk som tränar löpning inte tränar mer intervall ...)
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 13:15Tack för alla bra svar 🙂
Ryan, jag hoppar på ditt erbjudande och skickar ett PM 🙂
Tack för alla bra svar 🙂
Ryan, jag hoppar på ditt erbjudande och skickar ett PM 🙂
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 13:47innan jag gräver djupare i intervaller för simträning vad har du för åsikt om intervaller överhuvud taget? köra du intervall träning för löpning, cykling eller styrka träning?
är du emot intervall träning för övriga träning är det ingen jag kan säger som
innan jag gräver djupare i intervaller för simträning vad har du för åsikt om intervaller överhuvud taget? köra du intervall träning för löpning, cykling eller styrka träning?
är du emot intervall träning för övriga träning är det ingen jag kan säger som
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 14:29@ Markus "1. Att intervaller skulle ge bättre uthållighet än distans köper jag inte alls. Logiskt tycker jag faktiskt att det borde vara precis tvärt om."
Jag tror vi pratar förbi varandra. Mina största erfarenheter kommer från löpningen. Enligt en summe
@ Markus "1. Att intervaller skulle ge bättre uthållighet än distans köper jag inte alls. Logiskt tycker jag faktiskt att det borde vara precis tvärt om."
Jag tror vi pratar förbi varandra. Mina största erfarenheter kommer från löpningen. Enligt en summe
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 15:22jag tror jag också gav 4 sätt som intervaller hjälper men det var kanske inte klart
"aerobisk intervaller används för att träna din basfart för 50 och 100m.
aerobisk+ series är bra för att förbättre din aerobisk fart.
utmaning series ska utmana sin da
jag tror jag också gav 4 sätt som intervaller hjälper men det var kanske inte klart
"aerobisk intervaller används för att träna din basfart för 50 och 100m.
aerobisk+ series är bra för att förbättre din aerobisk fart.
utmaning series ska utmana sin da
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 17:21Jag är inte emot intervallträning, absolut inte. Inom simning tror jag faktiskt intervallträning kan vara extra nyttigt då tekniken är viktigare än inom många andra idrotter samtidigt som man får begränsat med syre under vattnet och med syrebrist är det s
Jag är inte emot intervallträning, absolut inte. Inom simning tror jag faktiskt intervallträning kan vara extra nyttigt då tekniken är viktigare än inom många andra idrotter samtidigt som man får begränsat med syre under vattnet och med syrebrist är det s
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 17:55Då ser jag var felet ligger..... Intervaller i simning är absolut inte alltid hög intensitet och tuffa pass!
Vi träna med zoner som motsvara alla pulsträning tex A1-A4 för aerobisk träning och AN1-4 för anaerobisk samt Max och syra. I min andra post jag
Då ser jag var felet ligger..... Intervaller i simning är absolut inte alltid hög intensitet och tuffa pass!
Vi träna med zoner som motsvara alla pulsträning tex A1-A4 för aerobisk träning och AN1-4 för anaerobisk samt Max och syra. I min andra post jag
Quote from Funbeat user on 10 January 2013, 19:21Okej, ibland alltså lägre intensitet, men ändå ett intervallupplägg snarare än kontinuerlig simmning. Då verkar det vettigare, men också konstigt, varför ska man stanna och vila om man inte behöver? För att få extra syre och därmed orka fokusera mer på br
Okej, ibland alltså lägre intensitet, men ändå ett intervallupplägg snarare än kontinuerlig simmning. Då verkar det vettigare, men också konstigt, varför ska man stanna och vila om man inte behöver? För att få extra syre och därmed orka fokusera mer på br