Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det vore ju ett lätt sätt att säga att de (Ryan mfl) har fel genom att visa på någon toppsimmare som följer träningsupplägget att nöta längder i flera tusen meter istället för att primärt köra olika typer av intervallpass. 🙂 Någon?

Om alternativen handlar om BARA intervaller eller BARA distanspass skulle faktiskt även jag rösta på att man blir bäst av intervallträningen... Särskilt om en del intervallpass kan vara lättare - som vi kommit fram till ovan - och distanspassen skulle var

Sara, jag tror inte det år nån som säger att de har fel.

Mina 25 cent: uthållighetsträning får man väl så att det räcker när man springer och cyklar? I simningen gör man sen de snabbaste framstegen genom att koncentrera sig på teknik, med kanske några enstaka distanspass för att få tekniken att sitta också när

@ Göran, förlåt jag menade inte heller vi mot dem/jag mot dig. Jag blev litet ivrig för att framhäva min åsikt och tog till Colting som ett stöd för mina argument till varför man som triathlet kanske borde fundera över hur man får störst effekt av träning

Lennart, ingen fara. Och som du säger så har jag en hel del annat att lägga min tid på än att nöta långa sträckor i poolen. Och precis som alla här säger så känner jag att jag har haft mer utdelning av de kortare intervallerna. 

Det som gör att jag ändå

"Och framför allt är jag, som Markus, intresserad av de underliggande argumenten för att jag ska förstå inte bara HUR jag ska träna utan även VARFÖR jag ska träna så. "

Om du vet varför man ska träna med intervaller för vad som helst tex löpning eller cy

Jag försöker komma på hur jag ska uttrycka mig för att det ska framgå att jag inte säger emot någon. Jag är själv rätt övertygad om precis det du säger, Ryan. Och när jag själv tränar så är det uteslutande intervaller. Ha med dig det när du läser mina inl

Göran, du kan inte vara tydligare än så. Väldigt bra inlägg, som jag stöttar helt och fullt, även det faktum att det hade varit bra att känna på distansen ett par gånger. Men det är ju långt ifrån att alltid köra distans, alternativt att köra en massa dis

Ryan, Lennart och övriga som simmar "långt": Har ni någon koll på hur långt ni kan simma distanspass innan ni börjar tappa teknik? För den kan väl inte vara fulländad km efter km?

Om en riktigt rutinerad simmare kan berätta att hen förlorar konceptet på