Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELSinglar, var är ni?
You need to log in to create posts and topics.

Nu förstår jag inte, skinn är ju ett helt underbart mjukt, behagligt och dessutom naturligt material. Om vi då bortser från de halvsyntetiska av väntrumstyp 🙂

Så gott som alla skinn behandlas med fernissa för att de ska tåla mer, ju billigare skinn desto tjockare fernissa (lack); Fina skinn har ett mkt tunt lager som inte känns, riktigt fint skinn fernissas inte alls utan är bara garvat och anilinfärgat.

Om fe

"men det beror ju på vad smutsen består av också"

Därför är min soffa mörkbrun (H)

Om jag ska vara helt ärlig vet jag inte av vilken kvalitet min soffas skinn är av. Men man kan jämföra det med en skinnjacka.

Jo smutståliga färger är bra - och de där _helt_ olackade skinnen är ovanliga så troigen har du en del sån ytbehandling på, men knappast så att det är rent plastigt.

Minns en rysare ur Råd& Rön om ett fall för ARN, en VIT skinnsoffa som sög åt sig färg f

>Minns en rysare ur Råd& Rön om ett fall för ARN, en VIT skinnsoffa som sög åt sig färg från jeans, så det blev blå fläckar som inte gick bort där folk suttit med jeans - säljaren ansåg att ägarna varit ovarsamma ...

Satt de i sin soffa?!?!? Men deeeeee

jag har en vit divan men ingen soffa. svårmyst om maninte är överrölig

Divan låter mysigt tycker jag, en sån ville jag ha ett tag men det blev en soffa från grannkorridoren i stället

Jag kan ta över din divan 😉 Jag är överrörlig (förutom i nacken just nu...).

Men då behöver jag en pöjk osså... att slingras med (H:)... lite svårare...

jag är åxå överrörlig, men det verkar inte hjälpa. bara mina katter som vill dela divan med mig.:-(
är så förbannat självständig att jag verkar skrämma bort karlar.
fast jag är helt säker på att senaste inte va mitt fel.......

Hmm... här verkar det verkligen spåra ur...
Innan jag återknyter till ämnet får jag tillägga:
Dark denim, white sofa - no,no combination!
Och nu tillbaka till början 😉
Finns ju olika stadier i livet... ibland vill man leva singellivet med alla dess för