Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelsjälv-övertalning
You need to log in to create posts and topics.

Det lutar helt klart åt det hållet Maria. Men tänkte innan jag "ger upp" en period, se om nån kanske har nåt tips på sätt att hanka sig kvar. jag menar - det finns ju massor av cyklister som cyklar 100 ggr mer och oftare än mig. Dessa cyklister MÅSTE ju v

Maria har en bra idé. Simning, löpning eller badminton mm.

nix, tänker inte på dig. Förstår att du gärna vill det, eftersom du bär klänning och allt.

Ska du tävla nästa år så får du börja analysera-planera din träning.

Ta en månad ledigt. Passar bra nu.
Under tiden kan du lägga upp vinterträningen.
Planera in i detalj på så vis att du vet i förväg vilka dagar du ska träna. Följ programmet.

Köp cykelfilmer. Titta, inspireras!

Aj aj, "ger upp", så får du inte se på det. Jag skulle snarare se det som en period av alternativ träning för att samla krafterna inför kommande säsong.

Tack som tusan för tipsen! Cykel-filmer känns kul också, ska prova. Gillar också idén med att använda tiden till att planera, detta känns av nån märklig anledning betydligt mer lockande än att cykla just nu.

varje höst tar jag ett "break", detta innebär inte att jag slutar träna utan att jag har inga krav på träningen. gör helt enkellt det jag känner för. vill jag inte träna intervaller så gör jag det inte. kanske utforskar nya grusvägar på MTBn i 20 km/h ell

Du kan ju alltid koppla av med lite social audaxcykling med sköna fikapauser: http://www.audax.se/ .

Jag tycker inte man ska cykla så det jämt är jobbigt. Då minns man bara att det är jobbigt och kanske drar sig för det. Unna dig en lugn och kravlös cykeltur ibland. Njut av naturen! Jag är ingen cykelexpert men jag är bra på att göra saker som jag tycker