Quote from Guest on 2 April 2007, 19:41Har fundering på sjukdomar kopplat till träning. Skulle idag ha varit ute och tränat men nu sitter jag här igen med en förkylning och halsont. Jag har nog aldrig varit så mycket sjuk som den här vintern och jag har heller aldrig tränat så mycket som jag n
Har fundering på sjukdomar kopplat till träning. Skulle idag ha varit ute och tränat men nu sitter jag här igen med en förkylning och halsont. Jag har nog aldrig varit så mycket sjuk som den här vintern och jag har heller aldrig tränat så mycket som jag n
Quote from Funbeat user on 2 April 2007, 19:51Pontus: Min massör säger att kroppen protesterar om den inte gillar det vi gör - tex kan man bli förkyld om och om igen. Jag vet inte om jag tror på det, men du kanske tränar för hårt? Kanske du skulle prova att dra ner lite på takten och se om det hjälpe
Pontus: Min massör säger att kroppen protesterar om den inte gillar det vi gör - tex kan man bli förkyld om och om igen. Jag vet inte om jag tror på det, men du kanske tränar för hårt? Kanske du skulle prova att dra ner lite på takten och se om det hjälpe
Quote from jr.karlberg@gmail.com on 2 April 2007, 20:21Jag har för mig att jag har läst någonstans att elitidrottare är de som är förkylda oftast...?
Har för mig att det berodde på att träning är "nedbrytande", det är vilan som är uppbyggande, och tränar man väldigt mycket så arbetar kroppen på högtryck med
Jag har för mig att jag har läst någonstans att elitidrottare är de som är förkylda oftast...?
Har för mig att det berodde på att träning är "nedbrytande", det är vilan som är uppbyggande, och tränar man väldigt mycket så arbetar kroppen på högtryck med
Quote from Funbeat user on 2 April 2007, 20:36Förra våren var jag förkyld flera gånger och de varade dessutom i upp till 14 dagar. Även en tidig höstförkylning hanns med.
I år har jag haft känningar ett par ggr, men klarat mig. Jag tror det framförallt är andra faktorer än själva träningen. I mitt f
Förra våren var jag förkyld flera gånger och de varade dessutom i upp till 14 dagar. Även en tidig höstförkylning hanns med.
I år har jag haft känningar ett par ggr, men klarat mig. Jag tror det framförallt är andra faktorer än själva träningen. I mitt f
Quote from Camilla Höög on 2 April 2007, 21:11Eftersom kroppen lägger all kraft på aktiviteten så finns det inget kvar till immunförsvaret. Därför bör man undvika kontakt med andra människor de närmsta timmarna efter träning.
Det är lika viktigt med vila som träning för att förbättra sig.
Eftersom kroppen lägger all kraft på aktiviteten så finns det inget kvar till immunförsvaret. Därför bör man undvika kontakt med andra människor de närmsta timmarna efter träning.
Det är lika viktigt med vila som träning för att förbättra sig.
Quote from Funbeat user on 2 April 2007, 21:41Glöm inte att sooova!!! Det är toppen för kroppen om man har blivit drabbad av baciller av olika slag. Själv kan jag lägga mig redan vid 8-tiden om jag känner av en förkylning. Kan sen sova upp emot 10 timmar. Ett par såna nätter kan göra susen och man pi
Glöm inte att sooova!!! Det är toppen för kroppen om man har blivit drabbad av baciller av olika slag. Själv kan jag lägga mig redan vid 8-tiden om jag känner av en förkylning. Kan sen sova upp emot 10 timmar. Ett par såna nätter kan göra susen och man pi
Quote from Funbeat user on 2 April 2007, 21:43"Därför bör man undvika kontakt med andra människor de närmsta timmarna efter träning."
Då får jag nog ta och skaffa mig en efter-tränings-lägenhet så¨att jag kan fly den alltför dagis-virus-kontaminerade vardagsmiljön .;)
"Därför bör man undvika kontakt med andra människor de närmsta timmarna efter träning."
Då får jag nog ta och skaffa mig en efter-tränings-lägenhet så¨att jag kan fly den alltför dagis-virus-kontaminerade vardagsmiljön .;)
Quote from Camilla Höög on 2 April 2007, 23:52Jo, jag vet att det är omöjligt att undvika människor så som förespråkas, men man kan väl försöka undvika kontakt med för många nya människor.
Kroppen borde väl utveckla ett bättre försvar mot "kända" bakterier, dvs. de som du stöter på varje dag.
Jo, jag vet att det är omöjligt att undvika människor så som förespråkas, men man kan väl försöka undvika kontakt med för många nya människor.
Kroppen borde väl utveckla ett bättre försvar mot "kända" bakterier, dvs. de som du stöter på varje dag.
Quote from Karolina Bergsten on 3 April 2007, 08:26Jag har oxå varit ovanligt mycket förskyld under hösten/vintern /våren. Tror att det beror på dels att jag har haft mkt att göra och att ungarna dragit hem massa "bassilusker" från skolan. Tror också att den milda vintern spelar in... Vet inte riktigt hur
Jag har oxå varit ovanligt mycket förskyld under hösten/vintern /våren. Tror att det beror på dels att jag har haft mkt att göra och att ungarna dragit hem massa "bassilusker" från skolan. Tror också att den milda vintern spelar in... Vet inte riktigt hur
Quote from Martin Trygg on 3 April 2007, 08:56Det är så, man blir mer känslig för infektioner ju mer man tränar. Kroppens immunförsvar är nedsatt av stressen som det ändå är för kroppen att brytas ned och byggas upp. Men å andra sidan slipper man ju många av de allvarligare sjukdomarna - hellre förky
Det är så, man blir mer känslig för infektioner ju mer man tränar. Kroppens immunförsvar är nedsatt av stressen som det ändå är för kroppen att brytas ned och byggas upp. Men å andra sidan slipper man ju många av de allvarligare sjukdomarna - hellre förky