Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSjukdom .....
You need to log in to create posts and topics.

He, he, jaa Mela, svårt att komma ifrån den poängen ..... 😉

Men jag är faktiskt less på den här sjukan ...

Jo, jag har varit småförkyld sen oktober 🙁 Det har inte gått mer än högst en månad mellan förkylningarna, eller i december var det lunginflammation. Börjar bli trött på det nu, kanske ska börja med två vilodagar i veckan ett litet tag.

Oj vilken sjukstuga 🙂
Äter ni ordentligt alla? Massor av vitaminer och antioxidanter behöver kroppen när man tränar mycket. Se till att sova mycket och äta rätt. Och ät inte från samma gaffel som era förkylda barn 🙂

Nej jag sover inte ... eller ngt.
Dela grejer med barnen är däremot nästan oundvikligt, även om jag undviker det.
tror att jag äter vad jag behöver, funderat på att testa om det är proteinpulver jsg skulle komplettera med ...

Ät frukt, ett par tre st om dan... Fungerar bra för mig, även fast jag har problem hals. Förra året åt jag inte så mycket, frukt och grönt, och var sjuk titt som tätt hela vintern. I år har jag ätit mycket frukt, och varit någorlunda frisk hela vintern. K

Om man börjar på ett nytt gym eller ny skola eller nytt arbete så utsätter man kroppen för nya virusar och bakterier som man inte stött på förut och då blir man lätt sjuk.
Jag tror dessutom att när du tränar hårt så "öppnar" cellerna sig och blir mer mott

Jag tycker att om man haft det väldigt stressigt och pressat ett tag så kommer förkylningen som ett brev på posten när man äntligen får det lugnt och slappnar av.

Det där tycker jag att jag känner igen Fia-Lotta ..... har det varit väldigt körigt så kan man nästa räkna med att vara sjuk första semesterveckan. Några har tagit upp vikten av att äta grönsaker i samband med träning, vilka grönsaker är det som är viktig

När jag haft det stressigt eller känner att en förkylning är på gång ser jag till att lägga mig extremt tidigt några kvällar. I bästa fall kan det bli 10 timmars sömn. Det är min bästa medicin. Jag är nästan aldrig sjuk och ändå jobbar jag på dagis. Mina