Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkövde 6-timmars 2014
You need to log in to create posts and topics.

Tack för tipset! 🙂

Nu var det en äldre herre, som satt i sin bil bredvid mig, som såg mitt elände och lånade mig sin vinterjacka medan jag väntade. Såna människor är guld värda!

Har också sett en del som lägger en sten eller pinne på sin nummerlapp och går därifrån. Det skulle dock aldrig jag våga!

Om man är några stycken som hamnat på samma ställe vid slutskottet så kan man ställa sig tätt ihop och krama varandra. Jag har hört att vilsna fjällvandrare har överlevt kalla nätter på det sättet.

Startlistan är nu uppdaterad med löpare, 56 st anmälda hittils, bra jobbat 🙂

http://www4.idrottonline.se/TeamUltraswedenLK-Friidrott/Arbetsrum/Skovde6-Timmars/Anmalda2014/

Jag är också intresserad av att debutera som 6h-löpare. Tyvärr ligger denna för tajt för mig. Mitt i mellan Öppet Spår och Rom marathon. Någon som vet när det finns möjlighet till 6h i sommar eller i höst i Sverige?

Om du är beredd att ta tåget upp till Trollhättan på självaste nationaldagen kan du hänga med på Råda 6-timmars.

http://www6.idrottonline.se/LidkopingsVSK-Orientering/Arrangemang/RadaUltraNatt2014/

Jag kan erbjuda transport och sängplats den 6e.

Det ser spännande ut. Jag ska kolla mera på det.
Tack för tipset.

Karlstad (inomhus) 8/2 / Arr: IF Göta (fulltecknat)
Skövde 8/3 / Arr: Team Ultrasweden LK (för fullständighet)
Växjö (utomhus) 22/3 / Arr: Växjö AIS
Borlänge 29/3 / Arr: Borlänge LK
Råda/Lidköping 6/6 / Arr: Lisdköpings VSK
Lindesberg mitten av juli / Arr

Kanonbra.
Tror Sverige är landet med flest 6H med tanke på antalet människor.

Är i USA och där är 6H ej speciellt vanligt. Snarare det omvända.

Trollhättan sista helgen i juni?
SFIF ( Svenska Friidrottsförbundet ) har godkänt RM 24H i Borås helgen efter

"Än en gång har de gett mig en smäll på käften"

Ursäkta? Det är väl toppen att Knallen anordnar detta i samband med SM-veckan i Borås så att det kan bli lite exponering i media.