Quote from Guest on 26 August 2010, 05:16Det ser ut som att några av "kuggarna" (vet inte vad det heter) är av. Brukar det hända eller har jag gjort något galet med cykeln? Jag har inte cyklat speciellt många mil med den och tycker att jag är försiktig. Blir ju lite nervös nu, cykeln är ganska n
Det ser ut som att några av "kuggarna" (vet inte vad det heter) är av. Brukar det hända eller har jag gjort något galet med cykeln? Jag har inte cyklat speciellt många mil med den och tycker att jag är försiktig. Blir ju lite nervös nu, cykeln är ganska n
Quote from Lars Ekegård on 26 August 2010, 05:26Helt normalt, vissa av kuggarna är fasade för att underlätta växling.
Helt normalt, vissa av kuggarna är fasade för att underlätta växling.
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 06:50"Tänder" brukar det väl heta på en klinga?
"Tänder" brukar det väl heta på en klinga?
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 07:04Ja, tänder låter ju mer rimligt att de heter. 😀
Så det ska vara så då? Det ser ju lite märkligt ut förstås...
Ja, tänder låter ju mer rimligt att de heter. 😀
Så det ska vara så då? Det ser ju lite märkligt ut förstås...
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 09:02Om jag vore du skulle jag rengöra/smörja kedjan 🙂
Om jag vore du skulle jag rengöra/smörja kedjan 🙂
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 09:41Joo, jag har tänkt på det oxå. Men vad jag ska använda?
Joo, jag har tänkt på det oxå. Men vad jag ska använda?
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 09:47Riktigt så där ska det inte se ut tycker jag. Men se det som normalt slitage, troligtvis accelererat av att du fortfarande har lite taskig teknik i växlingarna.
Kedja och drev tvättar du enklast med vatten, yes och en tandborste. Glöm inte att skölja nog
Riktigt så där ska det inte se ut tycker jag. Men se det som normalt slitage, troligtvis accelererat av att du fortfarande har lite taskig teknik i växlingarna.
Kedja och drev tvättar du enklast med vatten, yes och en tandborste. Glöm inte att skölja nog
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 09:51yes är till för matfett! ta superavfettning från typ okq8! akta kulagrerna
yes är till för matfett! ta superavfettning från typ okq8! akta kulagrerna
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 09:53Om du inte har ett kedjelås och kan ta bort kedjan för rengöring så finns det kedjetvättar att köpa som man hänger på som funkar hyggligt.
Om du inte har ett kedjelås och kan ta bort kedjan för rengöring så finns det kedjetvättar att köpa som man hänger på som funkar hyggligt.
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 09:58Vanlig avfettning ligger nästan alltid kvar och avfettar även oljan som ska dit senare. Inget bra alls.
Vilken kedjetvätt har du provat som funkar bra? Jag har inte hört om någon alls. Tandborste är det som funkar absolut bäst för mig och vispar inte ba
Vanlig avfettning ligger nästan alltid kvar och avfettar även oljan som ska dit senare. Inget bra alls.
Vilken kedjetvätt har du provat som funkar bra? Jag har inte hört om någon alls. Tandborste är det som funkar absolut bäst för mig och vispar inte ba