Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSka det se ut så här?
You need to log in to create posts and topics.

Akta dig för avfettning! Det kryper lätt in i lager och torkar bort fett. Rekommenderas inte! Så skitig är knappast en kedja och kassett. Möjligtvis om du fått asfalt på den.

Yes i en hink med ljummet vatten och en gammal diskborste (eller en svamp för r

torka av värsta möget med en trasa och kör vidare

m zi // Det är skillnad på hyggligt och bra.. Men jag har testat 2 olika från PRO och till normalt underhåll räcker de, framförallt slaskar det inte ned så värst, räcker med en trasmatta under cykeln.
Vill jag ha kedjan ren tar jag bort den med snabblåset

När jag tog mc-kort fick jag lära mig att spetsiga tänder på kuggarna är varning om slitna drev. Du kan nog vara lugn.

Avfettning och högtryckstvätt. Snabbt, enkelt, effektivt och (trots alla illasinnade rykten) skonsamt.

Vad bra att alla är eniga om vilken metod/produkt som är bäst! (t+) 😉

Såå. Vad fettar jag in kedjan med när jag fått den ren? och framför allt, hur ofta ska det här göras. Jag är urkass på underhåll. Jag tvättade min bil häromdagen för första gången sen

Hur ofta beror på användadet och väderleken, jag rengör åtminstone någorlunda varje gång jag cyklat i regn. Har jag cyklat i torrt väder brukar jag bara torka av och fetta in igen (nästan varje dag, tar mindre än 10 minuter). Ungefär varannan vecka (beroe

Man får hitta sin metod beroende på omständigheter. Men ren och torr på utsidan med smörjning på insidan är nog samtliga överens om.

Åhhh ... Nina ... är det värt din tid?

Köp en ny kedja när den ena blir smutsig.

Tänk på naglarna (skit under dem), uttorkade nagelband.

Annars ser det ut som du har en ganska ren cykel med tanke på att du inte har gjort något att rengör den. Om du hål

Det är sådana där inlägg som får vem som helst att dra sig för att börja cykla. Så omständlig behöver man inte vara. Din kedja är lite dammig mest, ingen fara på taket och cykeln är knappt använd om jag förstår din träningsdagbok rätt. Lyssna på Bruse nu.