Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSka det se ut så här?
You need to log in to create posts and topics.

vad är det värsta som kan hända om du skiter i skiten och bara köra vidare?

Yes Power Spray är INTE avfettning. Hur ofta måste du få bort asfalt från cykeln? Som Charlotta säger, det du inte får bort med YPS är nog hopplöst att få bort. Avfettning är för asfalt odyligt.

Men nu beskrev jag rengöring av kedjan! För rengöring av ra

Det värsta som kan hända?

Kedjan slits, kassetten slits, dreven på vevpartiet slits, ... kostar en hel del.

Man blir lite smutsig när man ska byta slang om man får punktering.

Gjorde rekryten på cykelskyttebataljon. Där använde vi försvarets vapenfett (blå burk) på kedjorna på våra gröna enpetare. Eller singlespeed som man säger idag.

Kedjan rengjordes med en av fotogen indränkt trasa. Sedan en rejäl klick med vapenfett i han

Man kan göra rent kedjan med lampolja i en gammal glassburk. Men man kommer långt med en gammal 5-kronors frotté-handduk från IKEA, gammal tandborste, Yes och varmvatten. Lite då o då, efter regncykling o innan lopp t.ex.

Men jag kan ju ingenting om sånt

Maria, du har jätterätt!

🙂

yes är helt ok till kedjan men inte till ramen.Yes är väldigt uttorkande= inte bra för lackeringen. tvätta era cyklar med ett schampo som innehåller eukanuba vax så behåller ni lystern bra.Min favorit är våt servetter,bra till styrlindan mm mm,fast endast

Använd vatten också.

Det er en selvfølge at man skal vaxe syklen etter vask. Ingen setter spørsmål når bilen vaxes.