Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 22:22Avfettning, är det sån där Nutrilett ni menar då?
Avfettning, är det sån där Nutrilett ni menar då?
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 22:25Bra humor. (V)
Bra humor. (V)
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 22:29Vaxa bilen? Nähäru, det går jag inte på.
Konstiga idéer att cyklister ska vaxa och raka det ena och det andra.Eventuellt kan man klara sig bra med en cykel som har spårämnen av smuts.
Vaxa bilen? Nähäru, det går jag inte på.
Konstiga idéer att cyklister ska vaxa och raka det ena och det andra.
Eventuellt kan man klara sig bra med en cykel som har spårämnen av smuts.
Quote from Funbeat user on 26 August 2010, 22:41Åh herregud vilken uppståndelse över en liten cykel. Jag gör väl som jag brukar. Jag hittar på egna nummer. Det är inte kärnfysik vi pratar om nu, även om man ibland kan tro det. 😉
Tack för era råd. Nu tar jag cykeln med mig till bastun och piskar den m
Åh herregud vilken uppståndelse över en liten cykel. Jag gör väl som jag brukar. Jag hittar på egna nummer. Det är inte kärnfysik vi pratar om nu, även om man ibland kan tro det. 😉
Tack för era råd. Nu tar jag cykeln med mig till bastun och piskar den m
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 00:36Din kille synes nok du er gått litt vel langt nå. !
BILD:http://terrengsykkel.no/ubb/images/attachments/28865-damami.jpg
Din kille synes nok du er gått litt vel langt nå. !
BILD:http://terrengsykkel.no/ubb/images/attachments/28865-damami.jpg
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 06:55Min kille ÄR min cykel. 😉
Min kille ÄR min cykel. 😉
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 07:40Mycket prat om att inte få på lagren osv...
Jag rengjorde min kedja ganska nyligen med yes power spray. Sprutade lite överallt på kedjan och kuggar (kassetter verkar det heta?), både på de främre och bakre. Vevade runt ett tag och sköljde sen av, funkad
Mycket prat om att inte få på lagren osv...
Jag rengjorde min kedja ganska nyligen med yes power spray. Sprutade lite överallt på kedjan och kuggar (kassetter verkar det heta?), både på de främre och bakre. Vevade runt ett tag och sköljde sen av, funkad
Quote from Rasmus Olsson on 27 August 2010, 07:46Vevlager, sitter där vevarmarna går in. Navet i hjulen. Styret där gaffelröret går genom ramen. Bodyn/frihjulet, det som kassetten sitter på, som gör att du kan trampa bakåt och låter som ett getingbo.
Spola INTE in något som löser fett där, avfettning,
Vevlager, sitter där vevarmarna går in. Navet i hjulen. Styret där gaffelröret går genom ramen. Bodyn/frihjulet, det som kassetten sitter på, som gör att du kan trampa bakåt och låter som ett getingbo.
Spola INTE in något som löser fett där, avfettning,
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 08:59hmm, ok. Jag sprutade Yes power spray rakt från sidan och lite överallt så med andra ord så har jag förmodligen sprutat på delar som inte skulle besprutas. Går det att återfetta och med vad i sådanafall? Inte vanlig kedjeolja antar jag?
hmm, ok. Jag sprutade Yes power spray rakt från sidan och lite överallt så med andra ord så har jag förmodligen sprutat på delar som inte skulle besprutas. Går det att återfetta och med vad i sådanafall? Inte vanlig kedjeolja antar jag?
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 09:11Kasetten plockar jag bort och gör ren med starkare rengöringsmedel. Då slipper man oroa sig för att få avfettning där det inte ska vara.
Tar ingen tid om man har rätt verktyg heller och ger bättre resultat än vad en diskborste ger.Kedjan rengör jag med
Kasetten plockar jag bort och gör ren med starkare rengöringsmedel. Då slipper man oroa sig för att få avfettning där det inte ska vara.
Tar ingen tid om man har rätt verktyg heller och ger bättre resultat än vad en diskborste ger.
Kedjan rengör jag med