Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSka man halka med framåtlutning?
You need to log in to create posts and topics.

Har inte brytt mig ett skvatt om hur jag springer förrän nu. Jag har liksom varit glad att över huvudtaget kunna röra på påkarna. Nu går det bra att kuta en dryg mil på snitt 4:40 min/km. Faktum är att det gått precis så bra i ett halvår. Men... Försöker

Du blir inte snabbare eftersom du tränar för lite.

Ajuste, pose och allt annat sånt är bara bull. Spring som du brukar göra, jag lovar att det funkar.

Andreas, jag håller med Jesper om att det antagligen inte är tekniken som sätter stopp för dig. Tålamod och mer träning hjälper.

Bra löpteknik, även enligt Pose, handlar egentligen _bara_ om att springa så avspänt som möjligt. Om det känns som att du hal

Precis Klas. Det blev inte helt avspänt.

Springer för lite? Kanske. Om man tittar i funbeat så springer jag inte alls 😉 Jag gillar Runmeter bäst som logg och senaste månaderna har jag legat mellan 8 och 25 km per vecka enligt statistiken där. Problemet

Som Klas skriver: Slappna av.

Jesper. Håller inte helt med dig. Det finns ett otal tekniska sätt att springa. Nästan lika många många försöker få så många adepter som möjligt. Helt OK. Sannolikheten att du hittar rätt i denna djungel är dock ej så stor.

Som Jesper skriver. Träna träna träna. Något som jag redan har lärt mig är att strunta i detaljer. Till slut blir det för mycket att hålla reda på.

Träningsvärk får man oftast(alltid?) av ovana. För mig brukar jag få det efter uppehåll i träningen pga e

Nej, Oskar. Aldrig hört talas om genomblödarpass förut. Menar du att jag ska springa halva mina 11 långsamt när jag har träningsvärk. I så fall är det nog typ det jag gör ungefär. När jag gjort min 11km runda så brukar jag bli helt stel dagen efter. Iblan

Japp exakt! Det kanske är så att dina pass på 11km är i längsta laget. Då hinner du bara 2pass/v om du inte ska överstiga 25km/v. Det kanske är vettigare att springa säg 7-8km 2ggr och 11km en gång. Det viktigaste för att utvecklas på sikt är kontinuitet

Maxfart? Jepp. Jag går ut i 2:50 per kilometer tills jag går in i väggen 😉

Nä, skämt å sido. Jag försöker hålla mig på cirka 160-170 i puls som snitt. Det känns lagom jobbigt och det brukar betyda att jag går ut i 4:30 första biten och sen dalar det ner