Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 07:22"om du verkligen anstränger dig", skrev du Jacob och det stämmer precis det. Det är nästan lika ansträngande att springa långsammare är vad det är att springa fortare än min vanliga bekväma fart. Det är det som förbryllar mig för det känns ju logiskt som
"om du verkligen anstränger dig", skrev du Jacob och det stämmer precis det. Det är nästan lika ansträngande att springa långsammare är vad det är att springa fortare än min vanliga bekväma fart. Det är det som förbryllar mig för det känns ju logiskt som
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 10:15Det där med "sittande" ställning är väldigt vanligt. Pose, och en del andra, rekommenderar att man lutar sig något framåt. Detta gör de flesta i midjan, vilket gör att rumpan skjuts bakåt. Man ser det ofta hos utpräglade hällöpare. Tänk "huvud högt", så k
Det där med "sittande" ställning är väldigt vanligt. Pose, och en del andra, rekommenderar att man lutar sig något framåt. Detta gör de flesta i midjan, vilket gör att rumpan skjuts bakåt. Man ser det ofta hos utpräglade hällöpare. Tänk "huvud högt", så k
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 11:50Kolla in bland träningsprogram där kan du få bra tips på hur du kan bli snabbare och orka längre rundor.
Kolla in bland träningsprogram där kan du få bra tips på hur du kan bli snabbare och orka längre rundor.
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 13:18Andreas, jag hade exakt samma problem som du tidigare, svårt och jobbigt att springa långsamt och orkade aldrig längre än 15 km, men kunde springa milen på 45.
I mitt fall var problemet att jag hade för låg stegfrekvens, tog i för mycket när jag sprang.
Andreas, jag hade exakt samma problem som du tidigare, svårt och jobbigt att springa långsamt och orkade aldrig längre än 15 km, men kunde springa milen på 45.
I mitt fall var problemet att jag hade för låg stegfrekvens, tog i för mycket när jag sprang.
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 17:22Intressant att du varit i samma träsk Klas. Jag har inte räknat steg, ska försöka någon gång och se vad jag landar på. Jag tror inte jag ligger på så många steg per minut utan går mer på kraft så att säga. Därav att jag funderar på en ändring av steget.
Intressant att du varit i samma träsk Klas. Jag har inte räknat steg, ska försöka någon gång och se vad jag landar på. Jag tror inte jag ligger på så många steg per minut utan går mer på kraft så att säga. Därav att jag funderar på en ändring av steget.
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 11:44Andreas där har du nog lösningen på hur du skall utveckla din löpning 🙂 Jag har också gjort samma resa. Från att som "gammal" fotbollsspelare haft ett rätt kraftfullt löpsteg med långa kliv minskat längden på löpsteget och ökat frekvensen. Sen när man lä
Andreas där har du nog lösningen på hur du skall utveckla din löpning 🙂 Jag har också gjort samma resa. Från att som "gammal" fotbollsspelare haft ett rätt kraftfullt löpsteg med långa kliv minskat längden på löpsteget och ökat frekvensen. Sen när man lä
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 17:31Du har jag hittat appen PaceDj så nu kan jag ställa in lite musik på 180 bpm. Ska försöka hålla samma frekvens på stegen som musiken så får vi se hur det går.
Du har jag hittat appen PaceDj så nu kan jag ställa in lite musik på 180 bpm. Ska försöka hålla samma frekvens på stegen som musiken så får vi se hur det går.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 23:08kortare steg, vilken grej!!! har inga problem med träningsvärk, men känner igen mig i att vara helt slut oavsett sträcka. eftersom Gustaf skrev att han är gammal fotbollsspelare var jag tvungen att testa 😉
tiden blev ungefär densamma, men var mycket pig
kortare steg, vilken grej!!! har inga problem med träningsvärk, men känner igen mig i att vara helt slut oavsett sträcka. eftersom Gustaf skrev att han är gammal fotbollsspelare var jag tvungen att testa 😉
tiden blev ungefär densamma, men var mycket pig