Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 16:12Har hittills aldrig sprungit 2x11 en vecka. Har inget tydligt mönster för det brukar dyka upp grejjer som sabbar kontinuiteten, men det kan bli typ så här...
a, Söndag 11 km, måndag träningsvärk, tisdag träningsvärk, onsdag 4 km, torsdag paus, fredag 8
Har hittills aldrig sprungit 2x11 en vecka. Har inget tydligt mönster för det brukar dyka upp grejjer som sabbar kontinuiteten, men det kan bli typ så här...
a, Söndag 11 km, måndag träningsvärk, tisdag träningsvärk, onsdag 4 km, torsdag paus, fredag 8
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 16:46Tyvärr är det nog avsaknad av kontinuitet som sabbar det hela. Orsaken som du säger förstår jag är jobb. Men tror även du sabbar det för du kör i hårdaste laget när du väl tränar. Därav får du träningsvärk. Testa att försöka träna varannan dag och träna l
Tyvärr är det nog avsaknad av kontinuitet som sabbar det hela. Orsaken som du säger förstår jag är jobb. Men tror även du sabbar det för du kör i hårdaste laget när du väl tränar. Därav får du träningsvärk. Testa att försöka träna varannan dag och träna l
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 18:42Håller med om att jag tränar för smalt, men det blir så när man måste trängas med hästar och hundar i spåren 😉
Men jag förstår vad du menar... egentligen. Vet bara inte hur jag ska bära mig åt för att springa saktare känns typ lika jobbigt.
Håller med om att jag tränar för smalt, men det blir så när man måste trängas med hästar och hundar i spåren 😉
Men jag förstår vad du menar... egentligen. Vet bara inte hur jag ska bära mig åt för att springa saktare känns typ lika jobbigt.
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 20:23😉 Tror att du snabbt kommer märka skillnad. Det bygger på att du har brist på långsamma muskelfibrer (Inte brist, men du kan inte rekrytera dem tillräckligt bra). De behöver du sedan lära dig att rekrytera när du springer snabbare för att bli uthålligar
😉 Tror att du snabbt kommer märka skillnad. Det bygger på att du har brist på långsamma muskelfibrer (Inte brist, men du kan inte rekrytera dem tillräckligt bra). De behöver du sedan lära dig att rekrytera när du springer snabbare för att bli uthålligar
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 21:04Är det här vi ska ta upp det där med mellanmjölksträning?
Är det här vi ska ta upp det där med mellanmjölksträning?
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 21:29Exakt!
Exakt!
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 21:55Mellanmjölk? Nu pratar ni allt mumbojumbo...
Mellanmjölk? Nu pratar ni allt mumbojumbo...
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 22:38Vill du orka mer så ska du variera träningen och inte bara köra samma hela tiden . olika typer av intervall , tempo och längdpass så kommer du märka skillnad på väldigt kort tid.
Vill du orka mer så ska du variera träningen och inte bara köra samma hela tiden . olika typer av intervall , tempo och längdpass så kommer du märka skillnad på väldigt kort tid.
Quote from Funbeat user on 22 July 2012, 23:19Precis som flera tidigare skrivit så behöver du inte ta ut dig totalt vid varje träningspass. Ett typiskt fel som de flesta av oss gör är att vi springer för snabbt på de långsamma passen och för långsamt på de snabba.
Jag lovar att du har möjlighet att
Precis som flera tidigare skrivit så behöver du inte ta ut dig totalt vid varje träningspass. Ett typiskt fel som de flesta av oss gör är att vi springer för snabbt på de långsamma passen och för långsamt på de snabba.
Jag lovar att du har möjlighet att
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 00:09Jakob, det verkar faktiskt som att bra löpteknik bara handlar om att springa avspänt. Det vi ser som särdrag i löpteknik hos snabba löpare är konsekvensen av avspändhet och hög hastighet. Tyvärr tror många tekniktränare att man blir snabbare av att härma
Jakob, det verkar faktiskt som att bra löpteknik bara handlar om att springa avspänt. Det vi ser som särdrag i löpteknik hos snabba löpare är konsekvensen av avspändhet och hög hastighet. Tyvärr tror många tekniktränare att man blir snabbare av att härma