Quote from Guest on 13 November 2011, 17:37Hej!
Man har ju hört att man ska äta något precis efter eller under ett tränings-pass för att musklerna ska utvecklas. Men vad ska man isåfall äta och hur långt efter träningspasset kan man vänta? Går det bra med en vanlig banan eller är det bättre att ä
Hej!
Man har ju hört att man ska äta något precis efter eller under ett tränings-pass för att musklerna ska utvecklas. Men vad ska man isåfall äta och hur långt efter träningspasset kan man vänta? Går det bra med en vanlig banan eller är det bättre att ä
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 17:47Det jeg har hørt er å fylle på med litt karbohydrater rett etter trening.. typ maks 15 min. Så spise et vanlig måltid ca 1 timme etter trening.. ved sykkelturer på over to timer kan det være greit med litt påfyll underveis, ikke bare vatten.
Man kan si
Det jeg har hørt er å fylle på med litt karbohydrater rett etter trening.. typ maks 15 min. Så spise et vanlig måltid ca 1 timme etter trening.. ved sykkelturer på over to timer kan det være greit med litt påfyll underveis, ikke bare vatten.
Man kan si
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 18:05Hej David!
Om du kommer hem direkt efter träningen så blir det mer ekonomiskt och säkert minst lika bra att äta vanlig mat som innehåller mycket protein och kolhydrater. Har man däremot en bra bit hem efter en träning kan det vara bra att ha med någon for
Hej David!
Om du kommer hem direkt efter träningen så blir det mer ekonomiskt och säkert minst lika bra att äta vanlig mat som innehåller mycket protein och kolhydrater. Har man däremot en bra bit hem efter en träning kan det vara bra att ha med någon for
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 18:22Vad tycker ni om protein-bars är det bara slöseri med pengar?
Vad tycker ni om protein-bars är det bara slöseri med pengar?
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 18:30Det enda jag kan tänka mig har någon inverkan är intag av energi under ett långt träningspass för att inte krokna, men det här med att tillföra proteiner under passet är för mig tills motsatsen bevisats - rent nonsens och bara ett klirr i kassan hos dem s
Det enda jag kan tänka mig har någon inverkan är intag av energi under ett långt träningspass för att inte krokna, men det här med att tillföra proteiner under passet är för mig tills motsatsen bevisats - rent nonsens och bara ett klirr i kassan hos dem s
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 18:46Bäst effekt av träningen får man om man inte äter något och bara dricker vatten under passet. Sen kan det väl vara trevligt att fika och sånt men det är inte det effektivaste sättet att träna.
Sen ska man naturligtvis äta efter passet, men då räcker det m
Bäst effekt av träningen får man om man inte äter något och bara dricker vatten under passet. Sen kan det väl vara trevligt att fika och sånt men det är inte det effektivaste sättet att träna.
Sen ska man naturligtvis äta efter passet, men då räcker det m
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 20:47Vad menar du med att det är bättre effekt på träningen med uteslutande vatten Stefan???
Jag tycker det är BS. Eller funderar du i bantarbanor?
Energin i kroppen tar slut efter en tid och ska en person orka ytterligare några timmar så behövs mer än bara va
Vad menar du med att det är bättre effekt på träningen med uteslutande vatten Stefan???
Jag tycker det är BS. Eller funderar du i bantarbanor?
Energin i kroppen tar slut efter en tid och ska en person orka ytterligare några timmar så behövs mer än bara va
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 20:54David: Det bästa tipset på cykelmat är och förblir mazariner. Snickers funkar också, liksom wienerbröd (under förutsättning att du är ute och cyklar långt och länge). Annars är ett glas drickchoklad, en banan och en go macka inte fel när du kommer hem.
David: Det bästa tipset på cykelmat är och förblir mazariner. Snickers funkar också, liksom wienerbröd (under förutsättning att du är ute och cyklar långt och länge). Annars är ett glas drickchoklad, en banan och en go macka inte fel när du kommer hem.
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 21:43Masariner er bra men dette er bedere:
BILD:https://lh4.googleusercontent.com/-QSbMBFckuXc/TXAowP1LQMI/AAAAAAAAAk0/XQ1UCx_Kc/s1600/kransekake.jpg
Masariner er bra men dette er bedere:
Quote from Funbeat user on 13 November 2011, 22:41Vad och om man ska äta beror på hur länge du är ute och hur hårt du kör. För de flesta tror jag man kan säga att om intensiteten ligger över 70% av max(puls) och du är ute mer än 1 timme kan det vara värt att fundera på energiintag under träningen.
Vad m
Vad och om man ska äta beror på hur länge du är ute och hur hårt du kör. För de flesta tror jag man kan säga att om intensiteten ligger över 70% av max(puls) och du är ute mer än 1 timme kan det vara värt att fundera på energiintag under träningen.
Vad m