Quote from Guest on 30 January 2011, 21:05Hej
Imorgon runt 13,30 tiden ska jag springa 22 km (längst för mig hittills...)
Förra veckan tog jag "slut" efter 18 km, mådde superdåligt, fick huvudvärk och magont...
Känner att jag borde ladda ordentligt både med kost och dryck.
Ni som är rutinerade oc
Hej
Imorgon runt 13,30 tiden ska jag springa 22 km (längst för mig hittills...)
Förra veckan tog jag "slut" efter 18 km, mådde superdåligt, fick huvudvärk och magont...
Känner att jag borde ladda ordentligt både med kost och dryck.
Ni som är rutinerade oc
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 21:15Hoppas att du får en härlig tur!
Har inga kosttips mer än att ta det lugnt med kaffet och teet direkt innan du ska springa. De funkar vätskedrivande och förutom att kroppen behöver vätskan bättre, så är det jobbigt att behöva springa in i skogen (om sådan
Hoppas att du får en härlig tur!
Har inga kosttips mer än att ta det lugnt med kaffet och teet direkt innan du ska springa. De funkar vätskedrivande och förutom att kroppen behöver vätskan bättre, så är det jobbigt att behöva springa in i skogen (om sådan
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 21:15Kanske lite mycket vatten? Såg någon formel om detta där det var ca 25 cl/h...
Kan ha fel, men du kan ju kolla lite på det.
Kanske lite mycket vatten? Såg någon formel om detta där det var ca 25 cl/h...
Kan ha fel, men du kan ju kolla lite på det.
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 21:1725 cl per timme...ok, tack.
25 cl per timme...ok, tack.
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 21:18Ser helt ok ut.
Ofta brukar det vara benen som är ovana om man ökar längden på passen. Det brukar ge sig efter ett par veckor.
Att ta slut pga brist på kolhydrater har jag bara gjort en gång under ett långpass när jag sprang och frös större delen av tide
Ser helt ok ut.
Ofta brukar det vara benen som är ovana om man ökar längden på passen. Det brukar ge sig efter ett par veckor.
Att ta slut pga brist på kolhydrater har jag bara gjort en gång under ett långpass när jag sprang och frös större delen av tide
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 21:19@Mikael
Det är vad kroppen kan ta upp från tarmen per timme. Det är inte så att du kommer pinka ut 2,5dl bara för att du dricker 5dl den timmen. Dricker man 1l vatten under en förmiddag är det helt ok.
@Mikael
Det är vad kroppen kan ta upp från tarmen per timme. Det är inte så att du kommer pinka ut 2,5dl bara för att du dricker 5dl den timmen. Dricker man 1l vatten under en förmiddag är det helt ok.
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 21:26Inget extra intag av typ kolhydrater eller nåt i kväll?
Inget extra intag av typ kolhydrater eller nåt i kväll?
Quote from Elias Engqvist on 30 January 2011, 21:2722km kanske är långt för dig men det krävs inga mirakelkurer för att orka springa det. Mitt tips är ta med dig en banan. Ät halva efter c:a 5km (dvs då du kommit igång ordentligt) sen kan du ha den andra halvan i reserv om det börjar kännas tomt!
F.ö. de
22km kanske är långt för dig men det krävs inga mirakelkurer för att orka springa det. Mitt tips är ta med dig en banan. Ät halva efter c:a 5km (dvs då du kommit igång ordentligt) sen kan du ha den andra halvan i reserv om det börjar kännas tomt!
F.ö. de
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 21:29Det går säkert bra med maten. Tänk snarare på att inte gå ut för hårt, utan börja i vad som känns som löjligt lågt tempo. Det har du igen den sista halvmilen. Känns det bra då kan du istället öka lite sista biten.
Det går säkert bra med maten. Tänk snarare på att inte gå ut för hårt, utan börja i vad som känns som löjligt lågt tempo. Det har du igen den sista halvmilen. Känns det bra då kan du istället öka lite sista biten.
Quote from Elias Engqvist on 30 January 2011, 21:31Tomas har helt rätt. Öht tycker jag du ska ha en mer avslappnad inställning till det hela - det är bara drygt ett par timmars utflykt i springtempo. Ingen match för dig!
Tomas har helt rätt. Öht tycker jag du ska ha en mer avslappnad inställning till det hela - det är bara drygt ett par timmars utflykt i springtempo. Ingen match för dig!