Quote from Funbeat user on 31 January 2011, 17:17Rapport!!! Wiiiihoooo!! Det gick helt KANON!!!! Så otroligt glad och nöjd! Tog m mig en halv banan och 2 mini flaskor m vatten. Mådde som en drottning hela vägen och kunde ösa på sista kilometrarna 🙂
Tack alla för pepp och råd!!!
Rapport!!! Wiiiihoooo!! Det gick helt KANON!!!! Så otroligt glad och nöjd! Tog m mig en halv banan och 2 mini flaskor m vatten. Mådde som en drottning hela vägen och kunde ösa på sista kilometrarna 🙂
Tack alla för pepp och råd!!!
Quote from Elias Engqvist on 31 January 2011, 19:59Grattis Drottning Anna! Kul med en positiv känsla efter löpningen!
Grattis Drottning Anna! Kul med en positiv känsla efter löpningen!
Quote from Funbeat user on 31 January 2011, 20:24Bravo!
Bravo!
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 12:27Angående kaffe så har jag har hört flera urologer i både Sverige och England säga att kaffe inte är vätskedrivande men blåsretande, därav kan man känna sig lite mer kissnödig efter en kopp kaffe än motsvarande mängd vatten.
Om det sedan är sant eller in
Angående kaffe så har jag har hört flera urologer i både Sverige och England säga att kaffe inte är vätskedrivande men blåsretande, därav kan man känna sig lite mer kissnödig efter en kopp kaffe än motsvarande mängd vatten.
Om det sedan är sant eller in
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 17:11Vad är skillnaden på blåsretande resp vätskedrivande?
Edit: rättade till blåsretande. Borde kanske också formulera frågan som "upplever man någon skillnad?"
Vad är skillnaden på blåsretande resp vätskedrivande?
Edit: rättade till blåsretande. Borde kanske också formulera frågan som "upplever man någon skillnad?"
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 17:37Väldigt) Enkelt sagt...ett diuretikum (vätskedrivande) som till exempel Furix (cilket används vid vätskeansamling i kroppen) gör att kroppen tar tillbaka mer vätska från blodet i njurarna vilket ökar urinproduktionen och du känner dig mer kissnödig för a
Väldigt) Enkelt sagt...ett diuretikum (vätskedrivande) som till exempel Furix (cilket används vid vätskeansamling i kroppen) gör att kroppen tar tillbaka mer vätska från blodet i njurarna vilket ökar urinproduktionen och du känner dig mer kissnödig för a
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 17:48Exempel på ”blåsretande” livsmedel som tas bort vid s.k. "Överaktiv Blåsa" är kaffe, alkohol, nikotin, kolsyrade drycker, starka kryddor, frukt, juicer, lök, tomater, nitrat/nitrithaltiga charkprodukter, choklad och mjölkprodukter.
Det är alltså inte ba
Exempel på ”blåsretande” livsmedel som tas bort vid s.k. "Överaktiv Blåsa" är kaffe, alkohol, nikotin, kolsyrade drycker, starka kryddor, frukt, juicer, lök, tomater, nitrat/nitrithaltiga charkprodukter, choklad och mjölkprodukter.
Det är alltså inte ba
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 17:52Precis, Annika 🙂
Precis, Annika 🙂
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 18:37Jag tolkar det som att man blir lika nödig fast vid olika volymer urin i blåsan. Så när man dricker kaffe får man alltså hoppa in bland buskarna oftare än om man dricker samma mängd vatten. Det stämmer med mina erfarenheter.
/Kaffe-addict
Jag tolkar det som att man blir lika nödig fast vid olika volymer urin i blåsan. Så när man dricker kaffe får man alltså hoppa in bland buskarna oftare än om man dricker samma mängd vatten. Det stämmer med mina erfarenheter.
/Kaffe-addict
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 15:51Runekaka. Men behöver du verkligen äta under ett 22km pass? Om du envisas med att ta med dig nåt är vatten eller sportdryck ett bättre val.
Runekaka. Men behöver du verkligen äta under ett 22km pass? Om du envisas med att ta med dig nåt är vatten eller sportdryck ett bättre val.